محتوای خبری معاونت بین الملل

بازدید هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشگاه‌ها و مراکز درمانی کشور روسیه با تأکید بر توسعه ارتباطات و همکاری‌های مشترک

هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران با سفر به روسیه، ضمن بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور بر گسترش همکاری‌ها و تعاملات مشترک میان طرفین تأکید کردند.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، هیأت دانشگاه متشکل از دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر شهریار نفیسی و دکتر محمد شریف‌زاده، روسای دانشکده‌های پزشکی و داروسازی و دکتر علیرضا نمازی، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حوزه روسیه و قفقاز 15 تا 18 مهرماه به روسیه سفر کردند.
طی روز نخست این سفر، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه پزشکی پاولف سن‌پترزبورگ حضور یافتند و با معاون بین‌الملل، معاون دانشجویان خارجی و رئیس دانشکده پزشکی این دانشگاه دیدار و از نزدیک با بخشی از ظرفیت‌های آن‌ها آشنا شدند.
دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز در این دیدار دانشگاه علوم پزشکی تهران را معرفی کرد و به تشریح زمینه‌های همکاری‌های مشترک با دانشگاه پاولف پرداخت.
هیأت دانشگاه همچنین با رئیس دانشگاه پاولف ملاقات کرده و طرفین برای تعاملات میان دو مجموعه در زمینه‌هایی چون تبادل دانشجویان و اساتید و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک ابراز علاقه‌مندی کردند.
سپس با همراهی جمعی از مسئولان دانشگاه مذکور بازدیدی از بیمارستان پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی انجام شد و در دیدار با رئیس این بیمارستان ضمن آشنایی با بخشی از فعالیت‌های آن‌ها، فرصت‌های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفت.
پایان‌بخش اولین روز این سفر بازدید از موزه آناتومی دانشگاه پاولف بود و در نهایت مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان دو دانشگاه در موضوعات مذاکره شده و با تکیه بر توانمندی‌های دو طرف منعقد شود.
دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های روسیه و محل تحصیل ولادمیر پوتین و دمیتری مدودف رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کنونی این کشور، مقصد بعدی هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.
نمایندگان دانشگاه در بدو ورود به دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ، با معاون بین‌الملل و جمعی از مسئولان این دانشگاه دیدار و معرفی جامعی از دو دانشگاه و فعالیت‌های انجام ‌شده صورت گرفت.
همچنین در خصوص همکاری‌های بين دانشگاهي چون تبادل دانشجو توسط روساي دانشکده‌ها مذاكرات و توافقاتی صورت گرفت و قرار شد دو دانشگاه تفاهم‌نامه مشترك امضاء کنند.
پس از این جلسه، بازديدي از موزه دمیتری مندليف و محل فعالیت اين شیمیدان معروف روسیه به عمل آمد و با هماهنگی‌های از قبل انجام شده بیمارستان وابسته به دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ و انستیتو مرکز تحقیقاتی سلول‌های بنیادی واقع در 40 کیلومتری شهر سن‌پترزبورگ مورد بازدید قرار گرفت و با مسئولان آن‌ها در خصوص ارتباطات متقابل بحث و گفتگو شد.
در روز سوم سفر، بازديد از دانشگاه دوستي ملل روسيه واقع در شهر مسكو و دیدار با مسئولان این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.
طی این نشست معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها، گزارشی از ظرفیت‌های دو مجموعه ارائه کردند و تعاملات بین دانشگاهی اعم از تبادل دانشجو، فلوشیپ و اساتید، جذب مشترک دانشجوی داروسازی به زبان انگلیسی و اجرای پروژه‌های تحقیقات مشترک به بحث و بررسی گذاشته شد تا در آینده نزدیک به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان طرفین بیانجامد.
در ادامه، نمایندگان دانشگاه از Skill Lab، کلاس‌های آموزشی و سایر امکانات دانشگاه مذکور دیدن کردند.
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی