محتوای خبری معاونت بین الملل

برگزاری دومین جلسه کمیته مشورتی علمی نشست منطقه‌ای پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت

دومین جلسه کمیته مشورتی علمی نشست منطقه‌ای پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، در ابتدای این نشست که دوشنبه 30 بهمن برپا شد، دکتر جعفریان، نماینده تام الاختیار دانشگاه در نشست منطقه‌ای پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت به ارائه مقدمه ای کوتاه درباره مجمع جهانی سلامت و پیمان گروه هشت پرداخت.
وی همچنین صورتجلسه نشست پیشین، مباحث و تصمیمات اتخاذ شده را تشریح و دستور کار جلسه پیش رو را عنوان کرد.
دکتر جعفریان با بیان اینکه به دنبال عضویت در مجمع جهانی سلامت و پیمان گروه هشت از سال 2016، پیشنهاد میزبانی نشست منطقه ای از سوی نمایندگان دانشگاه مطرح شد، اظهار داشت: در ماه اکتبر سال جاری هیأت مدیره مجمع جهانی سلامت در برلین، برگزاری نشست منطقه ای سال 2019 در جزیره کیش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران را تصویب کردند.
وی با اشاره به استقبال دکتر کریمی، رئیس دانشگاه برای پیگیری و برگزاری هرچه بهتر این نشست، افزود: این گردهمایی فرصت مناسبی است تا از تجارب بین‌المللی استفاده کنیم و تجربیات دانشگاه را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذاریم.
نماینده تام الاختیار دانشگاه در نشست منطقه‌ای پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های وزارت بهداشت، دانشگاه و سایر ارگان‌های مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و منطقه آزاد کیش بتوان این نشست را آن‌طور که شایسته نام ایران است برگزار کرد.
دکتر تکیان، معاون بین الملل دانشکده بهداشت نیز به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت:  طبق مباحث مطرح شده طی جلسه قبل در خصوص کلیات نشست و موضوعات اساسی و قابل طرح در پنل ها و سخنرانی ها، پیش نویس پیشنهادی برنامه دو روزه نشست منطقه ای سال 2019 تهیه شده است.
وی تصریح کرد: در این جلسه هدف بحث و بررسی سرفصل ها، موضوعات و سخنرانان خواهد بود تا در نهایت برنامه نشست مذکور تنظیم شود.
در ادامه، حاضران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و شش سرفصل و چندین موضوع از مهم ترین مسائل روز منطقه و جهان انتخاب شدند.
همچنین برنامه جلسات و سخنرانی ها به همراه فهرستی از سخنرانان ایرانی و بین المللی نیز آماده شد.
توضیح اینکه دکتر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر جعفریان، نماینده تام الاختیار دانشگاه در نشست منطقه‌ای پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت، دکتر سهراب پور، دکتر صحرائیان و دکتر دلاوری، معاونان آموزشی، تحقیقات و فناوری و بهداشت دانشگاه، دکتر اکبری ساری، رئیس دانشکده بهداشت، دکتر مجدزاده، رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، دکتر دیناروند و دکتر سرکار، روسای مراکز تحقیقاتی نانوفناوری و علوم و تکنولوژی، دکتر تکیان و دکتر رضایی، معاونان بین الملل دانشکده های بهداشت و پزشکی، دکتر ملک افضلی، عضو هیأت علمی دانشگاه و علاءالدینی، کارشناس دبیرخانه مجمع جهانی سلامت در این جلسه حضور داشتند.
تهیه خبر: ملیحه علاء الدینی،مهناز وحیدی
عکس: مهدی کیهان

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی