محتوای خبری معاونت بین الملل

در نشست مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و جمعی از دانشجویان خارجی مطرح شد

برگزاری نمایشگاه جانبی روز بین‌الملل دانشگاه با پیام صلح و دوستی میان ملت‌ها

دکتر شعبانی در راستای برپایی نمایشگاه جانبی جشن روز بین‌الملل با جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه دیدار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در جریان این دیدار که دوشنبه 25 بهمن انجام شد، نمایندگان دانشجویان بین‌المللی از 20 کشور عراق، زیمباوه، نپال، نیجریه، پاکستان، اندونزی، بنگلادش، غنا، سوازیلند، گامبیا، لبنان، افغانستان، هند، مراکش، اسلوونی، کنیا، اتیوپی، سوریه، سوئد و آمریکا حضور داشتند.
در آغاز، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران روز بین‌الملل را جشن خواهد گرفت، اظهار داشت: این مراسم 16 اسفند در تالار ابن‌سینا برپا خواهد شد. ضمن اینکه نمایشگاه جانبی آن با حضور دانشجویان و نمایندگان دانشکده‌ها در همین روز و 17 اسفند در پردیس مرکزی دانشگاه، ضلع جنوبی دانشکده پزشکی برگزار می‌شود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل پیام اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری این برنامه را صلح و دوستی میان ملت‌ها و تعامل با کشورهای مختلف عنوان کرد.
وی افزود: سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف، میهمانانی از وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، سازمان‌های بین‌المللی چون WHO در این مراسم حضور خواهند داشت.
دکتر شعبانی از اعلام آمادگی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه از 24 کشور جهت حضور فعال در غرفه‌های پیش‌بینی‌شده خبر داد و گفت: معرفی فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف در کنار تجربیاتی که از تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران به دست آورده‌اند در این غرفه‌ها قابل نمایش خواهد بود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند با پوشش سنتی کشور خود در این غرفه‌ها حاضر شوند و در قالب فیلم و عکس به بیان تجربیات خود بپردازند.
دکتر شعبانی خطاب به دانشجویانی که کشورهای آن‌ها در ایران کنسولگری و یا سفارتخانه ندارند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران شما را به عنوان سفرای کشورهایتان می‌شناسد، بنابراین هرچه در توان دارید برای معرفی فرهنگ و آداب رسوم خود به کار گیرید.
این نشست با ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات دانشجویان خارجی در خصوص نمایشگاه جانبی جشن روز بین‌الملل دانشگاه پایان یافت.
خبر و عکس: مهناز وحیدی



مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی