محتوای خبری معاونت بین الملل

با تشریح طرح ضیافت اندیشه دانشجویان بین‌الملل

بیست و سومین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

بیست و سومین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با تشریح اقدامات کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل و گزارش طرح ضیافت اندیشه دانشجویان خارجی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه 28 شهریور 1400 در سالن شورای پردیس بین‌الملل برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حامد شفارودی، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر نسرین دشتی، سرپرست مدیریت آموزش دانشجویان بین‌الملل و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان، رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضور داشتند.
در آغاز، زهرا سادات حسینی، کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از فعالیت‌های اخیر این معاونت ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه پس از بحث و بررسی پیرامون پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان خارجی در جلسات قبلی کمیته اجرایی، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات صاحب‌نظران این حوزه اخذ شد، اظهار داشت: با انجام مراحل روایی و پایایی، پرسشنامه مذکور میان 200 نفر از دانشجویان دختر و پسر بین‌المللی دانشگاه با ملیت‌های مختلف توزیع شد.
کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل از برگزاری جشن عید سعید غدیر خم در اوایل شهریورماه در خوابگاه‌های نرگس، احمدی و دمشق خبر داد و افزود: همچنین به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی مراسمی در خوابگاه‌های دمشق و احمدی برگزار شد.
حسینی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی خوابگاه‌های پردیس بین‌الملل نیز طی این مدت تجهیز شده‌اند، گفت: همچنین سنجش سلامت روان، ارائه مشاوره به دانشجویان خارجی و برگزاری کارگاه‌های مشاوره نیز به صورت روتین چون ماه‌های گذشته انجام شده است.
سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، گزارشی از طرح ضیافت اندیشه دانشجویان ارائه کرد و گفت: این طرح از دو سال پیش به صورت مشترک میان دانشگاه‌های تهران و  علوم پزشکی تهران در حال اجرا است که امسال امکان حضور و مشارکت دانشجویان بین‌الملل دو دانشگاه نیز فراهم شد.
وی تصریح کرد: حدود 250 دانشجوی بین‌الملل دانشگاه در این برنامه طی سال جاری مشارکت داشتند و سه درس اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی و متون اسلامی به صورت آنلاین به آن‌ها ارائه شد.
همچنین ۱۲ کلاس مهارتی با موضوعات فرهنگی، ایران‌شناسی، سیاسی و اعتقادی به‌صورت آنلاین و گفتگو محور در بستر اسکای روم برگزار شد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به استقبال قابل‌توجه دانشجویان بین‌الملل از این برنامه، اظهار امیدواری کرد که طرح مذکور به ارتقاء علمی، فرهنگی و معرفتی آن‌ها بیانجامد.
در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان، رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری جزییات بیشتری از این طرح بیان کرد و گفت: اهمیت توانمندسازی دانشجویان بین‌الملل در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی و از سوی دیگر ارتقای معنوی و خودسازی دانشجویان و مقابله با تهاجم فرهنگی، دینی و سیاسی در اجرای طرح ضیافت اندیشه دانشجویان بین‌الملل مورد توجه قرار گرفته است.
وی به تشریح اهداف بلند مدت این طرح پرداخت و اضافه کرد: شبکه‌سازی و ایجاد یک فضای همبستگی، تعامل و همفکری برای پیشبرد برنامه‌های طرح، خنثی‌سازی توطئه غرب در زمینه ایران هراسی و نشان دادن حقایق به دانشجویان، تأثیرگذاری مثبت از ایران در دانشجویان و ایجاد فضای تبلیغی برای دانشگاه و جلب رضایت دانشجویان از جمله مهم‌ترین این اهداف است.
وی سپس اساتید و مدرسان طرح ضیافت اندیشه دانشجویان بین‌الملل را معرفی کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص ارزیابی‌های انجام‌شده از اجرای طرح با بهره‌مندی از دیدگاه دانشجویان پرداخت.
بخش بعدی این نشست به ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها توسط دبیران آن‌ها اختصاص یافت.
پس از آن معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل از فعالیت این کمیته‌ها قدردانی کردند.
در پایان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری پیشنهاد برگزاری اردوی فرهنگی برای اعضای کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل با همکاری معاونت بین‌الملل و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.



 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *