محتوای خبری معاونت بین الملل

27 تا 30 مرداد 99

بیست و یکمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود

انجمن میکروب‌شناسی ایران بیست و یکمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و تحت برنامه Appraise to Raise برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این برنامه برای نخستین بار به صورت مجازی و با هدف انتقال تجارب و تبادلات علمی میان صاحب‌نظران حوزه میکروب‌شناسی در ایران و خارج از کشور با همکاران خود در سایر رشته‌ها، آگاهی اساتید و محققان ایرانی از ظرفیت‌های یکدیگر و تجارب کسب شده در حوزه‌های مختلف و ایجاد فرصت همکاری‌های علمی در سطح بین‌المللی چون اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اساتید و دانشجویان، 27 تا 30 مرداد 99 برگزار می‌شود.
بیست و یکمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی در قالب 12 پنل و به صورت وبینار برنامه‌ریزی شده که طی روزهای انتهایی مرداد ماه، چهار پنل و مابقی نیز از شهریور تا آبان 99 برگزار خواهند شد.
در نخستین پنل و در اولین وبینار به موضوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید (Emerging and re-Emerging Infectious Diseases) پرداخته می‌شود و کنترل عفونت (Infection Control) موضوع روز دوم این کنگره خواهد بود.
همچنین طی سومین و چهارمین وبینار نیز دو مبحث مایکوباکتری ها و سل (Mycobacteria and Tuberculosis) و مقاومت‌های میکروبی (Antimicrobial Resistance) مورد توجه قرار دارند.
بنابراین گزارش حدود 10 نفر از صاحب‌نظران بین‌المللی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای پاکستان، قطر، ترکیه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و فرانسه طی چهار پنل نخست کنگره سخنرانی خواهند داشت و بیش از 20 نفر از اساتید و صاحب‌نظران ایرانی از مرکز کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت، دانشکده پزشکی، بهداشت و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شریعتی و مسیح دانشوری، انستیتوپاستور ایران و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به عنوان دیگر سخنرانان این گروه را همراهی خواهند کرد.
همچنین صدها مقاله و پوستر از سوی شرکت‌کنندگان به دبیرخانه بیست و یکمین کنگره میکروب‌شناسی ارسال شده که برگزیدگان آن‌ها در قالب سخنرانی و پوستر به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و به برترین‌ها نیز جوایزی اهدا خواهد شد.
براساس این گزارش روش‌های نوین در میکروب‌شناسی بالینی، روش‌های کنترل و کاهش مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی، کنترل عفونت‌های بیمارستانی، میکروبیوتی، چالش‌های موجود در واکسن‌های میکروبی، درمان جایگزین و نوین در عفونت‌های میکروبی، بیماری‌های نوپدید و بازپدید، بیماری‌های مشترک انسان و دام (چالش تولید واکسن)، نقش آزمایشگاه میکروب‌شناسی پزشکی در بلایای طبیعی، نانوتکنولوژی میکروبی، پروبیوتیک و پیروبیوتیک، کانسر و میکروب و کارآفرینی و ارتباط با صنعت محورهای کنگره مذکور را تشکیل می‌دهند.
این در حالی است که بیماری‌های نوظهور یا نوپدید به عنوان یکی از محورهای ثابت کنگره میکروب‌شناسی، در این دوره به دلیل همه‌گیری کرونا در جهان، تحت تأثیر ویروس کووید 19 خواهد بود و طی پنل نخست، صاحب‌نظران در خصوص مباحث مرتبط با مدیریت COVID-19 سخنرانی و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.
همچنین شرکت‌کنندگان در این کنگره، امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت دریافت خواهند کرد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت کنگره مراجعه و به منظور ثبت‌نام از طریق این لینک اقدام کنند.
توضیح اینکه پروژه Appraise to Raise به عنوان یکی از فعالیت‌های جدید معاونت بین‌الملل دانشگاه پس از همه‌گیری کرونا، با رویکرد توسعه فعالیت‌های آکادمیک مجازی و کسب تجربیات جدید در حیطه بین‌المللی سازی طراحی شده است.
لینک وب سایت کنگره
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *