محتوای خبری معاونت بین الملل

تشریح برنامه عملیاتی شناور چهار دانشکده در هشتمین گردهمایی دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه با معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها

هشتمین نشست دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با ارائه برنامه عملیاتی شناور حوزه بین‌الملل دانشکده‌های مجازی، طب ایرانی، دندانپزشکی و فناوری‌های نوین پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز این نشست که سه‌شنبه 2 اردیبهشت 99 در سالن شورای معاونت برگزار شد، گفت: شرایط خاص کشور و دانشگاه و محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه اپیدمی کرونا موجب تدوین برنامه عملیاتی شناور این معاونت در سال 99 شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه مذکور با تغییر قابل توجه وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین هر سه ماه یکبار بازنگری می‌شود، اظهار داشت: اهداف کلان و راهبردهای معاونت طی سال جاری تغییر نکرده و با در نظر گرفتن راهبردهای فرعی چون افزایش پشتیبانی از کادر درمانی و بهداشتی دانشگاه و کشور در جهت کنترل ویروس COVID-19، ارتقاء همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین‌الملل به منظور کنترل این ویروس، کمک علمی به کشورهای منطقه در راستای تبیین مرجعیت علمی دانشگاه و استفاده از فرصت کرونا برای توسعه همبستگی با شرکای بین‌المللی این برنامه نگارش شده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه 143 مورد برنامه در ذیل برنامه عملیاتی شناور معاونت تعریف شده، بیان داشت: این برنامه‌ها حیطه‌های مختلف آموزش، پژوهش، پشتیبانی خدمات و درمان، پشتیبانی و زیرساخت‌های الکترونیک، دانشجویی و فرهنگی و مدیریت و روابط بین‌الملل را در بر می‌گیرد.
دکتر کردی با قدردانی از مشارکت و همکاری مدیران حوزه ستادی و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها در تدوین این برنامه، بیان داشت: در برخی از برنامه‌های ارائه شده دو تا سه مدیریت و معاونت دخیل هستند که حاکی از اهمیت همکاری و همراهی هر چه بیشتر واحدهای زیرمجموعه است.
وی افزود: انتظار می‌رود معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها، در تعریف برنامه عملیاتی شناور دانشکده خود به مجموع برنامه‌های تدوین شده توجه ویژه کنند.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین از حاضران خواست در پیشبرد برنامه‌ها و اقدامات سال جاری با نگاهی جامع تر، دیگر دانشکده‌ها را نیز با خود همراه کنند، افزود:با همه‌گیری کرونا و کاهش ترددهای بین‌المللی، به نظر می‌رسد اجرای دوره‌ها و برنامه‌های مشترک مجازی با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور باید در دستور کار جدی دانشکده‌ها قرار گیرد.
دکتر کردی همچنین از تلاش‌های دانشکده مجازی و مدیریت بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل در فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیک مورد نیاز فعالیت‌های بین‌المللی چون کلاس‌های آموزشی دانشجویان خارجی و برگزاری وبینارها و نشست‌های آنلاین قدردانی و اضافه کرد: امیدواریم در ادامه این مسیر بتوانیم از فرصت ایجاد شده به واسطه کرونا جهت مجازی‌سازی حوزه بین‌الملل استفاده کنیم.
پس از آن معاونان بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، دندانپزشکی، طب ایرانی و مجازی برنامه عملیاتی شناور دانشکده‌های خود را ارائه کردند.
دکتر نصرالله طباطبایی، معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، ارائه درس مشترک به صورت مجازی با اساتید غیرمقیم براساس تعامل شکل‌گرفته با بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتقاء کیفیت دروس نظری دانشجویان بین‌الملل به صورت مجازی، پروژه آشنایی با دانشکده‌ها فناوری‌های نوین پزشکی در حیطه مارکتینگ و معرفی ماسک‌های پزشکی با استفاده از نانو الیاف‌ها به عنوان تولید دانشگاه در سطح بین‌المللی را از جمله برنامه‌های سال جاری این معاونت دانست.
دکتر پویان امینی شکیب، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز با اشاره به اینکه برگزاری درس مشترک با اساتید مدعو بین‌المللی به شکل آنلاین از ابتدای سال جاری در این مجموعه آغاز شده، بیان داشت: همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی مجازی با همکاری کالج بین‌الملل دانشگاه، برپایی کلاس‌های مدون انگلیسی و فارسی به صورت مجازی برای دانشجویان Undergraduate و بین‌المللی سازی برنامه‌های مجازی آموزشی بیمارستانی و درون بخشی دانشگاه برای دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی از تشکیل شاخه دندانپزشکی کمپین مبارزه با کرونا خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا ضمن تولید محتوای مورد نیاز جهت انتشار، درصدد اختصاص صفحه‌ای به این پویش در وب‌سایت دانشکده هستیم.
سپس دکتر آرمان زرگران، معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی با تأکید بر اینکه عمده برنامه‌های این معاونت طی سال جاری به صورت آنلاین و مجازی برنامه‌ریزی شده است، افزود: در همین راستا تاکنون نشست‌های ویدئو کنفرانسی با موضوع کووید 19 با سازمان جهانی طب سوزنی، Central Council for Research in Unani Medicine در زیرمجموعه وزارت طب سنتی هند و واحد Integrative Medicine انجمن پزشکی اروپا برگزار شده و همچنان ادامه دارد.
وی همچنین از پیش‌بینی دو سمینار آنلاین بین‌المللی (وبینار) و همچنین یک کنگره مشترک آنلاین با موضوع Integrative Medicine در سال 99 خبر داد و از پیگیری وضعیت آموزش مجازی دانشجویان بین‌المللی دانشکده، تشکیل کلاس‌های آنلاین با تدریس اساتید مدعو بین‌المللی، گسترش پژوهش‌های مشترک با نویسندگان غیرایرانی، تولید محتوای آموزش مورد نیاز عموم در موضوع COVID- 19 و حمایت از نگارش کتاب چهار زبانه معرفی طب ایرانی به عنوان دیگر برنامه‌های این معاونت یاد کرد.
دکتر ریتا مجتهدزاده، معاون بین‌الملل دانشکده مجازی نیز با بیان اینکه در راستای توانمندسازی اساتید دانشجویان خارجی دانشگاه برای طراحی آموزشی و ارائه درس به صورت مجازی، کارگاهی برگزار شده، گفت: همچنین ارائه برنامه جذب دانشجویان خارجی، شروع به تحصیل دانشجوی خارجی دانشکده، مشاوره تخصصی برای برنامه‌های مجازی سایر دانشکده‌ها، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه MediTEch و برگزاری کارگاه بین‌المللی COVID-19 نیز در برنامه عملیاتی دانشکده مجازی دیده شده است.
در ادامه، دکتر امیرحسین تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت پیشنهاد گردآوری کتاب بین‌المللی COVID-19 توسط معاونت بین‌الملل با تکیه بر تجارب دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشارکت اساتید و اعضای هیأت‌علمی در انجام پژوهش‌های مشترک COVID-19 با محققان و پژوهشگران بین‌المللی را مطرح کرد.
دکتر نیما رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی نیز به طرح نکاتی در خصوص برنامه عملیاتی سال جاری حوزه بین‌الملل پرداخت و بر لزوم تعریف برنامه‌های قابل اجرا، توسعه زیرساخت‌های الکترونیک برای مجازی‌سازی برنامه‌های بین‌المللی و اهمیت اثرگذاری نشست‌های آنلاین و وبینارهای بین‌المللی با موضوع کرونا و لزوم بازاریابی در این زمینه تأکید کرد.
در بخش بعدی، دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل به مشکلات دانشجویان بین‌المللی در استفاده از سامانه نوید و ایجاد امکان دسترسی به VCampuse برای آن‌ها اشاره کرد و گفت: در صدد ساخت فیلم آموزشی نحوه استفاده از VCampuse و به اشتراک گذاشتن آن در گروه‌های دانشجویی فعال در شبکه‌های اجتماعی هستیم.
دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز با توجه به بازگشت تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین‌المللی به کشورهایشان با شیوع ویروس کرونا، از دانشکده‌ها خواست پیگیر وضعیت دانشجویان خود باشند و نسبت به قراری ارتباط با آن‌ها و حفظ این تعامل اقدام کنند.
در پایان، دکتر کردی با اشاره به تلاش‌های انجام شده به منظور مستندسازی برنامه‌های مرتبط با کرونا، از راه‌اندازی صفحه TUMS COVID-19 در سایت انگلیسی دانشگاه خبر داد.
معاون بین‌الملل دانشگاه اضافه کرد: راهنماها، پژوهش‌ها، انتشارات و وبینارهای مربوطه در صفحه مذکور بارگذاری و در بازه‌های زمانی مختلف به‌روزرسانی می‌شود.
وی همچنین از سایر معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها خواست تا اواسط هفته آتی برنامه‌های عملیاتی شناور خود را تدوین و به معاونت بین‌الملل دانشگاه اعلام کنند. 
توضیح اینکه دکتر حمیدرضا ادهمی، دکتر آزاده شادمهر، دکتر بهرام نیک منش، دکتر مریم محمودی و دکتر خاطره سیلانی، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و پرستاری و مامایی نیز به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق ویدئو کنفرانس در این گردهمایی شرکت کردند.
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *