محتوای خبری معاونت بین الملل

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سملوایز مجارستان با حضور وزیر بهداشت امضا شد

با حضور وزیر بهداشت و هیأت همراه در مجارستان، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سملوایز مجارستان منعقد شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه در این باره گفت: طی این سفر که پنجشنبه و جمعه، 10 و 11 اسفند با هدف استحکام همکاری‌های علمی با کشور مجارستان انجام شد، این تفاهم‌نامه به امضای اینجانب و دکتر Agoston Szel، رئیس دانشگاه سملوایز رسید.
وی افزود: پذیرش مشترک دانشجو، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و آموزشی مشترک، تبادل اساتید و دانشجویان، تبادل دانش و برگزاری مشترک سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی از جمله موارد توافق شده در این تفاهم‌نامه است.

 


معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: به دنبال توافقات انجام شده در سفر پیشین هیأت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به مجارستان، مرکز ملی تحقیقات سرطان این کشور، انستیتوکانسر ایران و مرکز تحقیقاتی خون و انکولوژی دانشگاه با امضاء این تفاهم‌نامه امکان برنامه‌ریزی برای انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک را خواهند داشت.
دکتر کردی دانشگاه سملوایز را به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در مجارستان معرفی کرد و بیان داشت: این دانشگاه در آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی Times Higher Education در رنک 600-501 جهان قرار دارد و دارای 10 هزار دانشجو از 60 کشور جهان است.
وی با اشاره به اینکه طی این سفر همچنین امکان ملاقات با روسای تعدادی از دانشگاه‌های مجارستان با همراهی قائم‌مقام وزیر نیروی انسانی این کشور در امور دانشگاه‌ها فراهم شد، اظهار داشت: همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی طی این دیدارها مورد تأکید قرار گرفت.
معاون بین الملل دانشگاه به بازدید از مرکز ملی اختلالات ستون فقرات مجارستان اشاره کرد و گفت: این مرکز با 26 اتاق عمل، 160 تخت و حدود 3 هزار عمل جراحی در سال، اجرای طرح‌های پیشگیری، تشخیصی و درمانی (جراحی و غیرجراحی) اختلالات ستون فقرات را برعهده دارد.
دکتر کردی افزود: مرکز ملی اختلالات ستون فقرات مجارستان، مجموعه شناخته‌شده‌ای در حیطه تومورها و بدخیمی‌های ستون فقرات در منطقه است.
وی تصریح کرد: در دیدار با دکتر Peter Paul Varga، رئیس این مرکز، امکان تعاملات آموزشی و پژوهشی با همکاری دپارتمان های مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد بررسی قرار گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه اجرای دوره‌های فلوشیپ بدخیمی‌های ستون فقرات با رویکرد جراحی‌های ستون فقرات و انکولوژی را از جمله زمینه‌های توافق شده برای همکاری‌های مشترک دانست.
خبر: مهناز وحیدی



مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی