محتوای خبری معاونت بین الملل

جلسه تبیین بورسیه آموزشی و پژوهشی بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان برگزار شد

جلسه تبيين بورسيه آموزشي و پژوهشي بنياد الكساندر فون هومبولت آلمان با استقبال جمعی از اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دانشگاه در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه در این نشست که یکشنبه 12 دی برپا شد، دکتر یونسیان، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل و دکتر بلالایی، نماینده علمی بنیاد هومبولت در ایران حضور داشتند.
دکتر بلالایی در جریان این نشست به معرفی اجمالی بنیاد هومبولت پرداخت و گفت: این بنیاد از سال 1953 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و طی سال‌های گذشته 26 هزار محقق برجسته از کشورهای مختلف را مورد حمایت قرار داده است.
نماینده علمی بنیاد هومبولت در ایران افزود: بیش از 50 نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته‌های مختلف طی مدت فعالیت بنیاد هومبولت از بورسیه تحقیقاتی بهره‌مند شده‌اند.
وی نخستین اقدام در جهت استفاده از بورسیه این بنیاد را انجام مکاتبات با یک استاد آلمانی، جلب موافقت وی و تنظیم پروپوزال کار پژوهشی عنوان کرد و یادآور شد: در مدارک ارسالی باید فهرست مقالات چاپ شده محقق، پروپوزال طرح پیشنهادی و دعوت‌نامه از طرف دانشگاه آلمانی و استاد مربوطه ضمیمه شده باشد.
در ادامه، شرط موفقیت در کسب بورسیه‌های بنیاد هومبولت، انواع بورسیه‌ها و مهلت ارسال مدارک نیز توسط دکتر بلالایی تشریح شد.
گفتنی است این بنیاد در تلاش است برقراری ارتباط علمی میان دانشمندان برجسته دنیا و محققان آلمانی را در عالی‌ترین سطح حمایت کند.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://www.humboldt-foundation.de/web/start.html  مراجعه کنند.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی