محتوای خبری معاونت بین الملل

جلسه شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

جلسه شورای مدیران معاونت بین‌الملل با بررسی نتایج جلسات مدیریت روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی با معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص برنامه دو استاد راهنما برای هدایت مشترک رساله دانشجوی دکترا (Cotutelle PhD Program)برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در آغاز نشست روز شنبه 16 دی 96، دکتر کردی، سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه به تشریح بازدید از شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل پرداخت.
وی بیان داشت: در این بازدیدها که با همراهی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه انجام شد، امکانات و ظرفیت‌های این شعبه مورد توجه قرار گرفت.
دکتر کردی همچنین با اشاره به دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران، گفت: طی این نشست طرفین به منظور توسعه همکاری‌های مشترک علمی و دانشگاهی توافق کردند.
سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: اعلام ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تعامل با دانشگاه‌های تاجیکستان در قالب مکاتبه‌ای با سفارت این کشور در ایران مورد توافق قرار گرفت که در این باره با قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل نیز به اتفاق نظر رسیدیم.
وی افزود: براساس صحبت‌های انجام شده با دکتر اسدی لاری پیگیری روند همکاری‌ها از طریق وزارت بهداشت و سفارت ایران در تاجیکستان در دستور کار قرار می‌گیرد.
در ادامه، موضوع برنامه دو استاد راهنما برای هدایت مشترک رساله دانشجوی دکترا (Cotutelle PhD Program) بار دیگر توسط مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل در شورای مدیران مطرح شد.
دکتر نکوفر گفت: طبق این برنامه دانشجو بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه مبدأ و بخشی دیگر را در دانشگاه مقصد می‌گذراند و توسط دو استاد راهنما هدایت می‌شود.
وی افزود: این در حالی است که در نهایت دو مدرک تحصیلی به دانشجو ارائه خواهد شد و طبق برنامه Cotutelle تمامی مقررات آموزشی دانشگاه‌های مورد نظر باید لحاظ شود.
مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل با بیان اینکه مکانیزم اجرای این برنامه در قالب صورت‌جلسه‌ای به امضاء معاونان وقت آموزشی، پژوهشی و بین‌الملل دانشگاه رسیده است، گفت: معاونان آموزشی و پژوهشی حال حاضر دانشگاه بر دریافت موافقت هیأت‌رئیسه دانشگاه در خصوص صورت‌جلسه مذکور تأکید کردند.
دکتر نکوفر تصریح کرد: دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلفی نیز در این نشست‌ها مطرح شد که با بررسی‌های بیشتر در خصوص اعمال آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
در ادامه، اعضای شورای مدیران نقطه نظرات خود را ارائه کردند و دکتر خامی، مشاور عالی معاونت بین‌الملل نیز به بیان تجربیات از تحصیل در دوره‌ای مشترک پرداخت.
بخش پایانی این نشست به تشریح نقطه نظرات مطرح شده در دیدار مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل و قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل اختصاص یافت.
دکتر همتی ماحصل این دیدار را ایجاد فرصت پیگیری برنامه‌های ملی دانشگاه‌ها در سطح کلان دانست و از مدیران و معاونان حاضر خواست پیشنهادات خود را در راستای تبدیل برنامه‌های عملیاتی درون دانشگاهی به برنامه‌های ملی و کلان اعلام کنند.
توضیح اینکه دکتر کردی، سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر پورهاشمی، سرپرست کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر حسن‌زاده و دکتر هادیان، معاونان آموزشی و پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل، دکتر خامی، مشاور عالی، دکتر همتی، مشاور اجرایی، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات و انصاری پور، سرپرست مدیریت بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل در این جلسه حضور داشتند.
خبرنگار: مهناز وحیدی



مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی