محتوای خبری معاونت بین الملل

حضور نمایندگان دانشگاه در نخستین کارگاه بین منطقه‌ای آنلاین سازمان جهانی بهداشت در تضمین کیفیت فرآورده‌های طب سنتی، مکمل و تلفیقی

نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین کارگاه و نشست بین منطقه‌ای آنلاین سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تضمین کیفیت فرآورده‌های طب سنتی، مکمل و تلفیقی شرکت و سخنرانی کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این برنامه 23 تا 25 مهر 99 به میزبانی شبه‌جزیره ماکائو در چین به عنوان‌ هاب اصلی برگزار شد.
این گردهمایی بین‌المللی با موضوع تضمین کیفیت فرآورده‌های طب سنتی، مکمل و تلفیقی از دیدگاه ایمنی بیمار و اطمینان از کیفیت فرآورده‌های طب سنتی، مکمل و تلفیقی از طریق قوانین و مقررات و تحقیق و پژوهش اجرایی شد.
در کارگاه و نشست بین منطقه‌ای آنلاین سازمان جهانی بهداشت در تضمین کیفیت فرآورده‌های طب سنتی، مکمل و تلفیقی، بیش از 50 شرکت‌کننده از 20 کشور جهان چون چین، هنگ‌کنگ، ترکیه، پاکستان، تایلند، تانزانیا، آنگولا، زیمباوه، کنگو، موزامبیک، پرو و استرالیا مشارکت داشتند.
دکتر آرمان زرگران و دکتر محمدرضا شمس اردکانی، دو عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست آنلاین حضور داشتند که دکتر زرگران، استادیار گروه داروسازی سنتی و مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه به ارائه سخنرانی در مورد وضعیت فرآورده‌های دارویی سنتی و طبیعی در ایران، قواعد و قوانین جاری بر آن‌ها و همچنین حیطه‌ها و الزامات پژوهشی در این باب برای شرکت‌کنندگان پرداخت.
توضیح اینکه برگزاری برنامه مذکور نشان از عزم WHO در توسعه انواع طب‌های سنتی و مکمل در کشورهای عضو این سازمان جهانی دارد.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *