محتوای خبری معاونت بین الملل

حضور یحیی المیالی در معاونت بین‌الملل

دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و علوم انسانی نجف در آستانه توافق برای همکاری‌های مشترک هستند

معاون علمی دانشگاه علوم انسانی نجف با حضور در معاونت بین‌الملل با معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل و مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در جریان این دیدار که چهارشنبه 20 بهمن انجام شد، دکتر دشتی، سرپرست دانشجویان خارجی پردیس بین‌الملل نیز حضور داشت.
در ابتدا، دکتر یحیی المیالی معاون علمی دانشگاه علوم انسانی نجف با اشاره به شروع فعالیت این دانشگاه از سال 2005 میلادی اظهار داشت: این دانشگاه از سال 2013 زیر نظر آستان مقدس حضرت ابوالفضل (ع) فعالیت می‌کند.
دکتر یحیی المیالی افزود: دانشگاه علوم انسانی نجف متشکل از هفت گروه آموزشی دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی رایانه، حقوق، شریعت و فقه و صدا و سیما است.
وی تصریح کرد: از مجموع 3 هزار دانشجویی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند رشته‌های دندانپزشکی و علوم آزمایشگاهی بیش‌ترین تعداد متقاضی و دانشجو را دارند.
رئیس دانشگاه علوم انسانی نجف افزود: نخستین فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم انسانی نجف برترین رتبه‌ها را در سطح دانشکده‌های خصوصی و دولتی عراق به دست آورده‌اند.
دکتر المیالی با بیان اینکه زبان تدریس در اغلب رشته‌های این دانشگاه انگلیسی است، گفت: با توجه به توانمندی‌هایی طرفین، دانشگاه علوم انسانی نجف علاقه‌مند است در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشترک فصل تازه‌ای از همکاری‌ها را رقم بزند.
وی هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه را حضور دانشجویان عراقی جهت گذراندن دوره‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و بیان داشت: این رویکرد با اولویت دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورد توجه دانشگاه علوم انسانی نجف است.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل نیز با معرفی اجمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در  این دانشگاه پرداخت.
دکتر هادیان با بیان اینکه تمامی متقاضیان درخواست خود را آنلاین و با پر کردن Application Form ارسال می‌کنند، افزود: این درخواست‌ها در کمیته جذب دانشجویان خارجی مطرح و پس از بررسی‌های کارشناسی در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز در خصوص پیشنهاد پذیرش متقاضیان دانشگاه علوم انسانی نجف در دانشگاه گفت: سطح کیفی این دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ضمن اینکه درخواست آن‌ها باید در کمیته پذیرش دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گیرد.
دکتر شعبانی در ادامه، پیشنهاد معرفی 10 نفر از برترین متقاضیان دانشگاه مذکور را در مرحله اول همکاری‌ها جهت دوره‌های تحصیلات تکمیلی مطرح کرد.
همچنین مقرر شد پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مورد نظر دانشگاه علوم انسانی نجف پس از رفع اصلاحات و توافق نهایی به امضاء طرفین برسد.
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی