محتوای خبری معاونت بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور حاضر در رتبه بندی 800 دانشگاه برتر دنیا

دانشگاه علوم پزشكي تهران براي نخستين بار در گزارش موسسه رتبه‌بندي بين‌المللي Times Higher Educationموفق به كسب رتبه شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت بين‌الملل، در دوازدهمين سال فعاليت موسسه THE، دانشگاه علوم پزشكي تهران امسال در بازه 600-501 از 800 دانشگاه برتر دنيا قرار گرفت.
اين موسسه دانشگاه‌ها را بر اساس پنج شاخص آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد از صنعت و چشم‌انداز بين‌الملل مورد ارزيابي قرار مي‌دهد كه بيش‌ترين امتياز دانشگاه در شاخص آموزش كسب شده است.
همچنين دانشگاه توانسته است از بين 9 دانشگاه ايراني مورد بررسي موسسه THE به طور مشترك با دانشگاه اميركبير و صنعتي اصفهان جايگاه سوم را احراز كند.
بر اساس اين رتبه بندي دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه شريف در بازه 401 - 500، دانشگاه علوم پزشكي تهران، اميركبير و صنعتي اصفهان در بازه 501 - 600 حائز رتبه شدند. همچنين دانشگاه علوم پزشكي تهران در آسيا در سال 2014 حائز رتبه 84 شده است.
موسسه رتبه‌بندي Times Higher Education تاكنون اقدام به گردآوري اطلاعات از يك هزار و 126 موسسه، 11/3 ميليون مقاله و بيش از 11 هزار نظرسنجي علمي كرده است.
رتبه‌هاي ارائه شده از سوي اين موسسه بين‌المللي نه تنها در برگزيدن دانشگاهها توسط دانشجويان اهميت دارد بلكه منبع موثقي براي دانشگاهيان، صنايع و دولت‌ها به شمار مي رود.
لازم به ذكر است دانشگاه تاكنون از سوي اين موسسه معتبر موفق به كسب رتبه نشده بود كه قرار گرفتن در اين بازه نشانگر رشد چشمگيري است كه طي سال‌هاي اخير داشته است./ق
کلمات کلیدی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی