محتوای خبری معاونت بین الملل

با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان اقلیم کردستان

دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه عراق افتتاح شد

معاون بین‌الملل دانشگاه از گشایش دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه عراق با رویکرد گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی بین‌المللی با کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، به دنبال افتتاح دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه عراق، دکتر علی عرب خردمند معاون بین الملل دانشگاه در گفت و گو با روابط عمومی این معاونت گفت: با توجه به ضرورت ارتباطات با کشورهای همسایه که دارای علایق و زمینه‌های مشترک فرهنگی بسیاری با کشورمان هستند، دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش گام این امر علمی و فرهنگی مهم شد.
وی تصریح کرد: در آیین گشایش این دفتر که پنج‌شنبه 12 اسفند برپا شد، دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه، هیرو ابراهیم احمد، همسر جلال طالبانی، عضو دفتر سیاسی و رئیس کمیته مرکزی اتحادیه میهنی، دکتر یوسف گوران، وزیر آموزش عالی و تحقیقات اقلیم کردستان، دکتر ریکوت محمد رشید کریم محمد، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، عبادی، سرکنسول ایران در اربیل، مسعودیان، سرکنسول ایران در سلیمانیه، هیأتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان محلی اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع همکاری‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های طراز اول منطقه اقلیم کردستان عراق از جمله دانشگاه سلیمانیه از سه سال پیش آغاز شد، اظهار داشت: در نهایت  18 مهر 95 توافقنامه همکاری‌های همه‌جانبه آکادمیک بین دو دانشگاه به امضاء رسید.
دکتر عرب خردمند با بیان اینکه طی سفر اخیر، اجرایی کردن و ارتقاء سطح همکاری‌های مندرج در قرارداد همکاری علمی دو دانشگاه در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیأت همراه با وزرای آموزش عالی و بهداشت اقلیم کردستان عراق و مسئولان دانشگاه سلیمانیه مورد تأکید قرار گرفت، گفت: در این راستا مقرر شد که دفتر همکاری‌های همه‌جانبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه شروع به کار کرده تا بدین وسیله تعاملات علمی در تمامی زمینه‌ها با توجه به نیازهای سلیمانیه، منطقه اقلیم کردستان و توانمندی‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.
وی افزود: همچنین قرار شد در صورت آمادگی دانشگاه سلیمانیه و فراهم شدن شرایط، فضای مناسب و تجهیزات مورد نیاز، شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت خود را آغاز و نسبت به پذیرش دانشجو در رشته‌های مورد نیاز منطقه اقدام کند.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین از بازدید رئیس دانشگاه و هیأت همراه از مراکز علمی و بیمارستانی سلیمانیه طی این سفر خبر داد و گفت: بازدید از بیمارستان سلیمانیه (بیمارستان شهر)، مرکز درمانی گوارش و بیمارستان فاروق انجام و امکان آشنایی با فرآیندهای علمی و درمانی آن‌ها فراهم شد.  
معاون بین‌الملل دانشگاه با تأکید بر اینکه رئیس دانشگاه همچنین طی این سفر با وزرای آموزش عالی و تحقیقات و بهداشت اقلیم کردستان ملاقات کرد، ادامه داد: در این نشست‌ها، طرفین با توجه به توانمندی‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اطلاعات کسب شده از شرایط دانشگاهی و درمانی سلیمانیه، بر ایجاد و گسترش هر چه سریع‌تر روابط علمی و عملیاتی کردن توافقات فی‌مابین تأکید کردند.
وی تصریح کرد: همچنین تشکیل کمیته‌های مشترک همکاری‌های علمی و درمانی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز منطقه نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با برگزاری نشست‌های تخصصی و نیز حضور ماهیانه یکی از معاونان یا روسای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه، عملیاتی کردن توافقات پیگیری شود.
گفتنی است، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیأت همراه با هیرو ابراهیم احمد و بافل طالبانی (همسر و فرزند جلال طالبانی) نیز دیدار کرده و در این ملاقات هیرو ابراهیم احمد از تلاش و عزم دانشگاه علوم پزشکی تهران برای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی تقدیر و مراتب حمایت کامل و همه‌جانبه خود را برای عملیاتی شدن توافقات اعلام کرد.
خبرنگار: مهناز وحیدی   

افتتاح اولین دفتر خارج از کشور دانشگاه علوم پزشکی تهران+گزارش

 



مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی