محتوای خبری معاونت بین الملل

با موضوع حضور دانشجویان خارجی در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا

دوازدهمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

دوازدهمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با موضوع بررسی حضور دانشجویان خارجی در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در نشست روز دوشنبه 25 آذر 98، دکتر محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه، دکتر خوش‌نوای فومنی، مدیر امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه، دکتر حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل حضور داشتند.
در آغاز، دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از حضور دانشجویان خارجی دانشگاه در پنجمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا ارائه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره که اسفند 97 برگزار شد، سهمیه‌ای به دانشجویان خارجی اختصاص یافت که با تکیه بر معیارهای اعلام شده، فضل‌الله خان از پاکستان به عنوان دانشجوی بین‌الملل جامع مورد تقدیر قرار گرفت. 
وی با اشاره به اینکه پیش از پنجمین جشنواره ابن‌سینا اطلاع‌رسانی در میان دانشجویان بین‌الملل انجام شد، اظهار داشت: با توجه به مشارکت کم دانشجویان خارجی در نهایت حوزه آموزش و پژوهش بین‌الملل نسبت به انتخاب دانشجوی برتر با تکیه بر شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی اقدام کردند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: به منظور مشارکت حداکثری دانشجویان خارجی در دور ششم این جشنواره که اسفند 98 برپا می‌شود، اطلاع‌رسانی جامعی در سطح دانشگاه انجام خواهد شد.
دکتر متوسلی افزود: این در حالی است که تمامی فرم‌های موجود در سایت جشنواره دانشجویی ابن‌سینا اعم از فرم ثبت‌نام عمومی و فرم اختصاصی محورها به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
وی با تکیه بر توانمندی‌های دانشجویان خارجی در برخی از محورهای اعلام شده جشنواره دانشجویی ابن‌سینا (آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، بین‌الملل و دانشجوی جامع) از اعضای کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه خواست پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در راستای حضور پررنگ‌تر دانشجویان در جشنواره مذکور ارائه کنند.
در این بخش نیز حاضران در خصوص حفظ سهمیه اختصاصی دانشجویان بین‌المللی و ایجاد فرصت رقابت عمومی در محورهای جشنواره با دانشجویان ایرانی به اتفاق‌نظر رسیدند.
به منظور ایجاد فضای رقابتی و افزایش انگیزه میان دانشجویان خارجی نیز پیشنهاد افزایش سهمیه اختصاصی توسط تعدادی از اعضاء مطرح و مقرر شد که معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.
همچنین موضوع اضافه شدن شاخص فعالیت‌های بین‌الملل به شاخص‌های تعریف شده در هریک از محورهای جشنواره ابن‌سینا نیز مورد بحث و برسی قرار گرفت و قرار شد طی نشستی که به زودی با داوران و مسئولان اجرایی جشنواره برگزار می‌شود، این مبحث مطرح و با نظر جمع تصمیم‌گیری شود.
در بخش پایانی دوازدهمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس بین‌الملل گزارشی از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان در شعبه کیش پردیس بین‌الملل و دیدار با دانشجویان بین‌المللی در خوابگاه سارا ارائه کرد.
خبرنگار: مهناز وحیدی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی