محتوای خبری معاونت بین الملل

دومین جشن فارغ‌التحصیلان خارجی زبان فارسی کالج بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

دومین جشن فارغ‌التحصیلان خارجی زبان فارسی کالج بین‌الملل با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و جمعی از دانشجویان خارجی برگزار شد.

گالری عکس یک

گالری عکس دو

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این مراسم که چهارشنبه 12 خرداد در محل کالج بین‌الملل دانشگاه برپا شد، دکتر هادیان و دکتر حسن‌زاده، معاونان پژوهشی و آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر پورهاشمی، سرپرست کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر کاظمی مطلق، معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی، دکتر عزیزی، رئیس واحد زبان کالج بین‌الملل دانشگاه و دانشجویان اتریشی دانشکده طب سنتی نیز حضور داشتند.
این جشن با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پخش سرود ملی و بیان خاطرات دانشجویان فارغ‌التحصیل از دوره آموزش زبان فارسی در کالج بین‌الملل دانشگاه آغاز شد.
سپس دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن خیرمقدم به مهمانان و دانشجویان حاضر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیش از هشتاد سال سابقه فعالیت، امروز بیش از 13 هزار دانشجو دارد.
وی تصریح کرد: برنامه بین‌المللی سازی این دانشگاه از چهار سال پیش با رویکرد اصلی پذیرش دانشجویان خارجی آغاز و باعث افتخار است که در این مدت بیش از 500 دانشجوی بین‌المللی از 33 کشور جذب شده است.  
دکتر عرب خردمند به معرفی کالج بین‌الملل دانشگاه پرداخت و گفت: این مجموعه فرصتی برای یادگیری زبان‌های فارسی و انگلیسی در اختیار دانشجویان ایرانی و بین‌الملل قرار می‌دهد که امروز شاهد فارغ‌التحصیلی 10 نفر از آن‌ها هستیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه خطاب به دانشجویان خارجی از این روز به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی خود یاد کرد و تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران علاقمند است ضمن توسعه ارتباطات دانشگاهی با کشورهای مختلف، امکانی برای معرفی زبان فارسی، فرهنگ و تاریخ غنی ایران ‌زمین در عرصه بین‌المللی فراهم کند.
در حاشیه این مراسم، دکتر پورهاشمی با اشاره به اینکه کالج بین‌الملل دانشگاه به طور رسمی از شهریورماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: آموزش زبان فارسی برای دانشجویان مقطع Undergraduate از بدو ورود آن‌ها به دانشگاه با رویکرد تعامل راحت‌تر با بیماران در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه آموزش زبان فارسی در این مرکز توسط اساتیدی از موسسه دهخدا و در چهار سطح انجام می‌شود، گفت: در پایان هر دوره دانشجویان در آزمون کالج شرکت کرده و  کسب نمره قبولی در پایان سطح سوم به منزله تسلط کافی آن‌ها به زبان فارسی است.
سرپرست کالج بین‌الملل دانشگاه یادآور شد: دانشجویان بنابر علاقه خود می‌توانند آموزش زبان فارسی را تا پایان سطح چهارم نیز ادامه دهند.
وی با تأکید بر اینکه دانشجویان فارغ‌التحصیل این دوره موفق به گذراندن آموزش زبان فارسی تا پایان سطح چهارم شده‌اند، افزود: بر همین اساس در قالب این مراسم تلاش و موفقیت آنها را جشن گرفتیم.
دکتر پورهاشمی در ادامه، به مأموریت‌های کالج بین‌الملل دانشگاه نیز اشاره کرد و بیان داشت: آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی، افزایش تسلط دانشجویان ایرانی و خارجی به زبان انگلیسی و برگزاری کلاس‌های دروس مشترک مقطع Undergraduate از جمله مأموریت‌های تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تدوین اساس‌نامه کالج بین‌الملل با بررسی نقطه نظرات و دیدگاه‌های مختلف کارشناسان در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است گواهی پایان دوره آموزش زبان فارسی توسط معاون بین‌الملل دانشگاه به 10 دانشجوی فارغ‌التحصیل اعطا شد و این مراسم با برش نمادین کیک و ثبت لحظاتی ماندگار از دریچه دوربین عکاسان به پایان رسید./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی