محتوای خبری معاونت بین الملل

دومین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل با بررسی اساسنامه کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد

دومین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با بررسی اهداف و وظایف این شورا و اساسنامه کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در نشست روز دوشنبه 16 مهر 97، دکتر نوروزی، مدیر امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر پورغریب، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، دکتر عباسی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر حسن‌زاده، عضو هیأت‌علمی دانشگاه، دکتر زارع، نماینده معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، رابط بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حضور داشتند.
در آغاز، اهداف و وظایف شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه توسط دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل ارائه شد.
وی برنامه‌ریزی و تعیین خط‌مشی فعالیت‌های فوق‌برنامه پردیس بین‌الملل، انجام همکاری‌های فرهنگی با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در زمینه امور فرهنگی، مطالعه، تحقیق و حمایت از تحقیقات پژوهشی در زمینه ارتباط فرهنگی علوم پزشکی ایران و سایر کشورها به خصوص کشورهاي اسلامی، برنامه‌ریزی براي ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنري به منظور جلب مشارکت دانشجویان، کارکنان و اساتید در امور فرهنگی، تشکیل شوراها و کمیته‌های کارشناسی جهت تهیه طرح و برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های بین‌المللی و انجام اقدامات لازم براي تقویت روحیه تحقیق و ابتکار در امور فرهنگی را از جمله اهداف و وظایف تعریف شده عنوان کرد.
سپس اعضای کمیته اجرایی به بررسی مباحث مطرح شده پرداختند و مقرر شد با در نظر گرفتن برنامه چهارساله دانشگاه و نقشه مهندسی فرهنگی کشور، چشم‌انداز، اهداف و وظایف از یکدیگر تفکیک شوند.
همچنین قرار شد دیدگاه‌ها و نظرات نهایی در این باره ظرف دو هفته آینده جمع‌بندی و به معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل ارسال شود.
در ادامه، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل به طرح موضوع اساسنامه کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: این کمیته نهادي است که در راستاي سیاست‌های معاونت بین‌الملل دانشگاه و به منظور توسعه و بهبود کیفیت بین‌المللی سازي دانشگاه و توانمندسازي دانشجویان فعالیت خواهد کرد.
دکتر متوسلی با اشاره به اینکه کمیته مذکور در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و خدماتی گام بر می‌دارد، افزود: همچنین فعالیت هر چه بیشتر دانشجویان ایرانی در مقوله بین‌المللی سازی دانشگاه و افزایش مهارت آن‌ها نیز مورد توجه قرار دارد.
دکتر عباسی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه نیز مبنای کار کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را فعالیت دانشجویان دانست و بیان داشت: با تشکیل این کمیته ساماندهی این فعالیت‌ها و ارتقاء آن‌ها مدنظر قرار دارد.
وی اضافه کرد: ارتقاي بین المللی سطح آموزشی، علمی و فرهنگی دانشجویان منجر به ایجاد نیروي کار مؤثر و موردنیاز جامعه و در  ادامه شکل‌گیری تشکل‌های بین‌المللی خواهد شد.
سپس با تکیه بر اهمیت ابلاغ هر چه سریع‌تر اساسنامه کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه به دانشکده‌های زیرمجموعه، اعضای حاضر نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
در این بخش نیز مشخص شدن کمیته‌های فرعی کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و زمینه فعالیت آن‌ها، تقویت ارتباط هر چه بیشتر دانشجویان ایرانی و بین‌الملل در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، شفاف‌سازی مسئولیت‌ها و وظایف مسئولان کمیته‌های فرعی و انعکاس آن‌ها به دانشجویان عضو و ارتباط با نمایندگان کانون‌ها، نشریات و انجمن‌های علمی زیرمجموعه دانشگاه مورد تأکید قرار گرفت.
همچنین ارکان کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه توسط حاضران مورد بررسی و نظرات نهایی ارائه شد.
این نشست با تشریح برنامه‌های آتی معاونت فرهنگی و دانشجویی پردیس بین‌الملل به کار خود پایان داد.

 خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی