محتوای خبری معاونت بین الملل

دومین دوره بین‌المللی سازی در علوم پزشکی ویژه اعضای هیئت‌علمی و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد

دومین دوره بین‌المللی سازی در علوم پزشکی ویژه اعضای هیئت‌علمی و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی کالج بین‌الملل دانشگاه آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، آیین افتتاحیه این دوره چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر سکینه شب‌بیدار، معاون آموزشی کالج بین‌الملل، دکتر شهرو اعتماد مقدم، رابط بین‌الملل مرکز تحقیقات دندانپزشکی و دکتر عنایت اله شعبانی، مدیر گروه زبان‌های خارجی کالج بین‌الملل در سالن حکیم ستاد مرکزی و شرکت بیش از 210 نفر از مدیران و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از طریق اسکای روم برگزار شد.
در ابتدای این گردهمایی، دکتر شب‌بیدار، معاون آموزشی کالج بین‌الملل و دبیر اجرایی جلسه در مورد چرایی برگزاری و ساختار دوره توضیحاتی ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه بین‌المللی سازی آموزش عالی با بیش از سه دهه قدمت، منافع زیادی را برای کشورهای توسعه‌یافته داشته، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر کشورهای درحال‌توسعه از جمله ایران هم به این رقابت پیوستند و در برنامه ششم توسعه نیز بین‌المللی سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای آموزش عالی، دیده شده است.
معاون آموزشی کالج بین‌الملل دانشگاه افزود: سرفصل‌های آموزشی این دوره توسط صاحب‌نظران و افراد خبره حوزه بین‌المللی سازی انتخاب و مدرسان نیز از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و وزارت امور خارجه دعوت شده‌اند.
دکتر شب‌بیدار طول دوره را از اردیبهشت تا آبان 1400 اعلام کرد و بیان داشت: این دوره شامل پنج سرفصل اصول آموزش بین‌المللی، اصول کسب‌وکار در بین‌المللی سازی، اصول تحقیقات بین‌المللی، قوانین و مقررات روابط بین‌الملل و روش‌های ارائه و مذاکره است که هر ماه به یک سرفصل اختصاص دارد و حدود 3 تا 6 ساعت برای هریک از مباحث در نظر گرفته شده است.
سپس دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از طراحی مدل آموزشی که به صورت متمرکز تمامی مباحث را پوشش دهد، خبر داد.
وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص چرایی بین‌المللی سازی و هدف از آن پرداخت و تصریح کرد: برای بین‌المللی سازی نیازمند آموزش‌های مدون، تبادل دانش و تجربه از فعالیت‌های بین‌المللی سازی و مشارکت از همه دانشگاه‌ها حتی در بستر آنلاین هستیم.
دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل نیز در رابطه با اصول آموزش بین‌الملل توضیحاتی ارائه داد و  اصول و مقررات آموزش فراگیران بین‌الملل، شرایط پذیرش دانشجو، مقررات آموزشی ویژه دانشجویان بین‌الملل، تسهیلات آموزشی، نحوه تدوین و اجرای کوریکولوم مشترک را از اهم موضوعات در حوزه اصول آموزش بین‌المللی دانست.
در ادامه، دکتر اعتماد مقدم، رابط بین‌الملل مرکز تحقیقات دندانپزشکی سرفصل اصول تحقیقات بین‌الملل را تشریح کرد و بیان داشت: در این بخش از دوره مباحثی درنظر گرفته شده که بتواند کل مسیر حرکت پژوهش را از روند سنتی به سیستم های فراگیر پوشش دهد.
وی سرفصل‌های این بخش را جذب گرنت از منابع بین‌المللی، اصول و قوانین تحقیقات در حوزه بین‌الملل، اصول تألیف و انتشار کتاب بین‌الملل، سیستم های آنالتیک عملکرد پژوهشی مبتنی بر وب، شاخص‌های بین‌المللی سازی، رتبه‌بندی و اعتباربخشی عنوان کرد.
دکتر شعبانی، مسئول بخش اصول کسب‌وکار بین‌المللی سازی دوره نیز گفت: در زمینه تدریس مباحث مربوط به آشنایی با اصول بازاریابی در حوزه بین‌الملل و گردشگری سلامت و فرصت‌ها و تهدیدها، از نخبگان و صاحب‌نظران استفاده شده است.
پس ‌از آن مسئولان هر سرفصل خلاصه‌ای از مباحث مورد ارائه در طول شش ماه برگزاری دوره بین‌المللی سازی در علوم پزشکی را بیان کردند.
با پایان مراسم افتتاحیه، دوره با سخنرانی دکتر کردی در خصوص بین‌المللی سازی در علوم پزشکی چرا و چگونه؟ آغاز و مبحث آشنایی با اصول بازاریابی در حوزه بین‌الملل با سخنرانی دکتر شعبانی و دکتر حسینی مقدم ارائه شد.
روز دوم از این دوره نیز به مقوله آشنایی با اصول بازاریابی در حوزه بین‌الملل اختصاص یافت و در روز سوم، تدریس مبحث گردشگری سلامت: فرصت‌ها و تهدیدها، توسط دکتر جلال نائلی، معاون همکاری‌های دوجانبه و اقتصادی بین‌الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد.
 

 

 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *