محتوای خبری معاونت بین الملل

دومین گردهمایی دانشجویان برتر بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

دومین گردهمایی دانشجویان برتر بین‌الملل دانشگاه (اعضای کانون ابن‌سینا) با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در نشست روز چهارشنبه 5 آذر 99، دکتر محمدحسین نیکنام، رئیس کانون ابن سینا، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر روح اله نوریان، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر آرمان زرگران، مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
دکتر نیکنام، رئیس کانون ابن‌سینا این گردهمایی را با شرح و تفسیری از آیات قرآن کریم آغاز کرد. سپس قمر نیاز، دانشجوی پاکستانی دانشگاه و رئیس دانشجویی کانون ابن‌سینا، برخی از فعالیت‌های این کانون از زمان تشکیل تاکنون را تشریح کرد.
وی از تعریف چهار کمیته آموزش و پژوهش، فرهنگی و هنری، ورزشی و مذهبی و معنوی در زیرمجموعه کانون ابن‌سینا و شکل گیری ساختار تشکیلاتی و اجرایی آن‌ها خبر داد.
پس از آن منیف ابراهیم، دانشجویی غنایی دانشگاه نیز به معرفی کشور خود پرداخت و محک منظور، دانشجوی هندوستانی نیز سخنرانی خود با موضوع زندگی‌نامه ابوعلی سینا را ارائه کرد.
در ادامه، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز با اشاره به تاریخ پزشکی ایران و پیشینه دانشگاه علوم پزشکی تهران، از این مجموعه به عنوان قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور یاد کرد.
وی به تحصیل حدود 13 هزار دانشجو و فعالیت دو هزار عضو هیئت‌علمی در این مجموعه اشاره کرد و بیان داشت: 11 دانشکده، 16 بیمارستان آموزشی و بیش از یکصد مرکز تحقیقات در زیرمجموعه دانشگاه فعالیت می‌کنند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به نقش راهبری دانشگاه در سطح کشور و جایگاه شاخص آن در خاورمیانه، گفت: خوشبختانه تعداد اعضای هیئت‌علمی و مقالات این مجموعه طی 10 سال اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.
دکتر کردی تصریح کرد: تعداد مقالات مشترک اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه با محققان بین‌المللی نیز در پنج سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: در مسیر دستیابی به اهداف بین‌الملل، درخصوص پذیرش دانشجویان بین‌المللی اقدام شده و هم‌اکنون نزدیک به 800 دانشجو از 45 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، اضافه کرد: با رویکرد تبیین مرجعیت علمی در منطقه، برای راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی مختلف در مراکز علمی کشورهای همسایه از جمله به‌روزرسانی کوریکولوم آموزشی رشته تغذیه در دانشگاه کابل اقدام شده است.
دکتر کردی با بیان اینکه تولیدات دانشگاه در زمینه فناوری‌ها و محصولات دارویی چشمگیر بوده است، یادآور شد:  یک سوم داروهای کشور توسط دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید می‌شود.
بخش بعدی این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه کانون ابن‌سینا توسط علیو تیجانی جبریل، آرون فوما، زینب عبدالرحمان و فریمپونگ ابدناگو چکنوریس، روسای کمیته‌های ورزشی، آموزش و پژوهش، مذهبی و معنوی و فرهنگی و هنری اختصاص یافت.
در پایان، رئیس کانون ابن‌سینا به بیان نکاتی در خصوص برنامه‌های آتی این کانون پرداخت و بر اهمیت برخورداری از نگرش علمی و اخلاقی در انجام برنامه‌های دانشجویی تأکید کرد.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *