محتوای خبری معاونت بین الملل

نخستین نشست معاون جدید بین‌الملل دانشگاه با معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها

دکتر آیتی: خانواده بین‌الملل دانشگاه مجموعه‌ای بزرگ، قدرتمند و کم‌نظیر در کشور است

نخستین نشست دکتر محمدحسین آیتی، معاون جدید بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با ارائه گزارش عملکرد چهارساله این مجموعه‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که سه‌شنبه 25 آبان 1400 در سالن حکیم ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر رامین کردی، معاون پیشین بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و معاونان بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، توانبخشی، مجازی، طب ایرانی، پرستاری و مامایی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و فناوری‌های نوین پزشکی نیز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر کردی بهانه اصلی حضور در این گردهمایی را قدردانی از تلاش‌های چهار سال گذشته معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها دانست و بیان داشت: در این مدت تلاش شد تمرکززدایی فعالیت‌های بین‌الملل از سطح ستاد به بدنه دانشگاه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دنبال شود.
معاون پیشین بین‌الملل دانشگاه با تأکید بر اینکه تصمیمات بزرگ بین‌المللی باید در سطح گروه‌های آموزشی و توسط اساتید دانشگاه اخذ شود، افزود: براین اساس شبکه بین‌الملل دانشگاه توسعه یافت و به دنبال آن فعالیت‌های خوبی نیز صورت گرفت اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
وی برگزاری نشست‌های دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها را در راستای همین هدف عنوان کرد و گفت: بار اصلی بین‌المللی سازی را معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی به دوش کشیده‌اند که همکاری با آن‌ها در این مدت برای من بسیار جای افتخار دارد.
دکتر کردی با بیان اینکه تجربه سال‌های کاری در این عرصه حاکی است که بسیاری از فعالیت‌ها با علاقه و پشتکار افراد پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که میراث حوزه بین‌الملل دانشگاه به مدیری با تجربه، سخت‌کوش و سلیم‌النفسی چون دکتر آیتی می‌رسد و امیدوارم ایشان با توانمندی خود و علاقه و پشتکار سایر مدیران و معاونان این حوزه، بتواند مسیر پیشرفت و اعتلای مجموعه را بیش از پیش هموار کند.
سپس دکتر آیتی، معاون جدید بین‌الملل دانشگاه با ابراز خرسندی از حضور در جمع معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها، گفت: قرار گرفتن در جایگاه معاون بین‌الملل دانشگاه که توسط دکتر عرب خردمند پایه‌گذاری شده و دکتر کردی آن را با مدیریت کارآمد خود با وجود مسائلی چون تحریم‌های ظالمانه و همه‌گیری کرونا ادامه داده، بی‌شک سخت و دشوار است.
وی گسترش شبکه بین‌الملل دانشگاه در سطح دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: خانواده بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز مجموعه‌ای بزرگ و قدرتمند است که به جرأت می‌توان گفت در کشور و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کم‌نظیر است.
دکتر آیتی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها حوزه بین‌الملل دانشگاه چون گذشته به سمت پیشرفت و موفقیت‌های بیشتر گام بردارد.
پس از آن، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل به نمایندگی از سایر حاضران از تلاش‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه دکتر کردی طی چهار سال گذشته قدردانی کرد.
در ادامه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها گزارش عملکرد چهارساله مجموعه‌های خود در حوزه‌های آموزش، پژوهش و خدمات بین‌المللی را ارائه و به تشریح مهم‌ترین رویدادها و برنامه‌های بین‌المللی چون برگزاری همایش‌ها و سمینارها، مدارس بین‌المللی بهاره و تابستانی و دوره‌های کوتاه‌مدت پرداختند.
آن‌ها بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های همکاری، تسهیل صدور ویزا برای اساتید دانشگاه به منظور شرکت در دوره‌های خارج از کشور، پیش‌بینی بسته تشویقی برای اساتید همکار در فعالیت‌های بین‌المللی، تکمیل سیستم مارکتینگ با رویکرد جذب، نگاهداشت و فارغ‌التحصیلی دانشجویان خارجی، توانمندسازی هر چه بیشتر اعضای هیأت‌علمی برای آموزش به زبان انگلیسی و ایجاد فرصت‌های جدید برای شرکت اساتید در کنگره‌های خارج از کشور، دوره فرصت مطالعاتی و مأموریت‌های آموزشی خارج از کشور به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش رو تأکید کردند.
همچنین گسترش فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه با اساتید و محققان خارج از کشور و تعریف برنامه‌های آموزشی جدید و مورد اقبال کشورهای همسایه با رویکرد افزایش جذب دانشجویان خارجی نیز از سوی معاونان بین‌الملل مورد تأکید قرار گرفت.
توضیح اینکه طی این نشست نشان دانشگاه توسط دکتر آیتی به دکتر کردی، معاون پیشین بین‌الملل دانشگاه اهدا شد.


مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *