محتوای خبری معاونت بین الملل

برگزاری جشن روز بین‌الملل دانشگاه

دکتر عرب خردمند: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عزمی راسخ تحقق مرجعیت علمی کشور را دنبال می‌کند

دکتر عرب خردمند در جشن روز بین‌الملل دانشگاه گفت: ایران کشوری صلح دوست و به دنبال روابط مسالمت‌آمیز با سایر کشورها است و دانشگاه علوم پزشکی تهران با پیروی از این سیاست، تعاملات علمی بین‌المللی و اجرای برنامه‌های مشترک دانشگاهی را پیگیری می‌کند.

گالری 1
گالری 2
گالری 3
گالری 4
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر عرب خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه در این مراسم که دوشنبه 16 اسفند در تالار ابن‌سینا برگزار شد، ضمن خیرمقدم به تمامی مهمانان، بیان داشت: حضور یکایک شما در این محفل صمیمی، مشوقی ارزشمند برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در جهت توسعه تعاملات و فعالیت‌های بین‌المللی است.
وی با اشاره به اینکه تاریخ کشور ایران که مأوای یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری به شمار می رود از دیرباز با علم و دانش عجین بوده است، اظهار داشت: تاریخ، اکتشافات ارزشمند متعددی در علوم پزشکی را دستاورد مستقیم اندیشمندان و پژوهشگران ایران‌زمین دانسته و خدمت ایرانیان به پیشرفت و تسهیل زندگی بشر، بر کمتر کسی پوشیده مانده است.
دکتر عرب خردمند تصریح کرد: این در حالی است که در آموزه‌های دینی و مذهبی ما نیز، پیامبران و امامان بلندمرتبه به دفعات بر تعلیم و تعلم علم و دانش، ورای هر محدودیت زمانی و مکانی تأکید کرده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان عضو کوچکی از خانواده آموزش عالی کشور، با عزمی راسخ و جدیت تمام به دنبال ایفای سهم خود در تحقق مرجعیت علمی کشور است، ادامه داد: در این راستا با توجه به سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، فعالیت‌های چشمگیری در زمینه تولید علم، تبادل اساتید و دانشجویان، اعتبارسنجی سازمانی، ارتقاء برنامه‌های آموزشی و تأسیس شعب بین‌الملل صور گرفته است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه ایران کشوری صلح دوست و علاقمند به روابط مسالمت‌آمیز با کشورهای مختلف است، افزود: برای قرون متمادی این کشور تلاش کرده به توسعه فرهنگ جهانی کمک کند و امروز علاقمند است این سیاست را در راستای خدمت به کل جامعه بشریت ادامه دهد.
دکتر عرب خردمند افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به پشتوانه اساتید با تجربه و دانشجویان کوشا و با پیروی از همین سیاست آمادگی خود را برای تبادلات دانشجویان و اساتید، اجرای برنامه‌های آموزشی و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های مختلف جهان اعلام می‌کند تا بدین طریق نه تنها کشور بلکه جهان به واسطه این تعاملات به محلی بهتر برای بشریت تبدیل شود.
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: جمشید ربیعی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی