محتوای خبری معاونت بین الملل

آیین تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید بین‌الملل دانشگاه

دکتر کردی: حرکت در مسیر بین‌المللی سازی یک ضرورت است

سرپرست جدید معاونت بین‌الملل دانشگاه رشد و توسعه مقوله‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات‌رسانی دانشگاه را در سایه بین‌المللی سازی محقق دانست و بر همسو شدن اعضای هیأت‌علمی، محققان و گروه‌های آموزشی و پژوهشی با این جریان تأکید کرد.

گالری عکس 1

گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر رامین کردی، در مراسم تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید بین‌الملل دانشگاه با بیان این مطلب گفت: در طول یک هفته حضور در معاونت بین‌الملل به خوبی شاهد فعالیت منسجم همکاران در کنار یکدیگر به مثابه اعضای یک خانواده بودم.
وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر بین‌المللی سازی امروز نه یک انتخاب بلکه برای نظام آموزشی عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران یک ضرورت است، اظهار داشت: با وجود مرجعیت علمی، هیأت‌علمی پویا و جایگاه نخست دانشگاه در میان مراکز علمی منطقه به نظر می‌رسد دیر به عرصه این رقابت وارد شده‌ایم.
سرپرست جدید معاونت بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران دغدغه بسیاری از مدیران ما خدمت رسانی است ولی اگر در این مسیر با جریان بین‌المللی همراه نشویم افزایش کیفیت خدمات را شاهد نخواهیم بود.
دکتر کردی تصریح کرد: بین‌المللی سازی زمینه‌ساز رشد پژوهشی دانشگاه خواهد شد و این در حالی است که ارتقاء استانداردهای آموزشی را رقم می زند.
وی با بیان اینکه در بحث درآمدزایی و سود حاصل از فعالیت‌های بین‌المللی در سطح جهانی اقدامات گسترده‌ای انجام شده است، گفت: در مقوله اقتصاد مقاومتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران باید به این جریان وارد شود تا به عنوان پیشرو، الگو و نمونه سایر دانشگاه‌های کشور باشد.
سرپرست جدید معاونت بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بین‌الملل دانشگاه تاکنون، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم دهه پیش رو که چند سالی نیز از آن گذشته است را به توسعه مباحث آموزشی، پژوهشی و خدمات‌رسانی دانشگاه از مسیر بین‌المللی سازی، اختصاص دهیم.
دکتر کردی افزود: به نظر می‌رسد برای تحقق این رویکرد تک تک اعضای هیأت‌علمی دانشگاه باید کیفیت بین‌المللی داشته باشند و تمامی گروه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه برنامه‌های پایدار در حیطه بین‌المللی ارائه کنند.
وی بر تمرکززدایی فعالیت‌های بین‌المللی تأکید کرد و بیان داشت: اقدامات اصلی این حوزه با همکاری معاونت‌های ستادی، دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها محقق خواهد شد و معاونت بین‌الملل دانشگاه به عنوان پشتیبان، از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.
سرپرست جدید معاونت بین‌الملل دانشگاه ضمن قدردانی از تمام کسانی که در این مراسم شرکت کردند، یادآور شد: علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده نیاز به نهادینه کردن تفکر بین‌المللی سازی، توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی و تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها جدید همچنان احساس می‌شود.
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکس: سید میثم عطری

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی