محتوای خبری معاونت بین الملل

هیأت سفارت نیجریه در ایران از دانشکده دندانپزشکی بازدید کرد

دیدار رئیس اداری سفارت نیجریه در ایران با مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل

هیأت سفارت نیجریه در ایران، ضمن بازدید از دانشکده دندانپزشکی، با حضور در معاونت بین‌الملل دانشگاه بر اهمیت توسعه همکاری‌های دانشگاهی میان دو کشور تأکید کرد.

گالری عکس1
گالری عکس2
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این هیأت متشکل از سعیدو باردا، رئیس اداری سفارت نیجریه در ایران و تیم همراه در جریان بازدید از دانشکده دندانپزشکی که دوشنبه 2 مرداد انجام شد، با دکتر خامی، معاون بین‌الملل این دانشکده دیدار کردند.
دکتر خامی در آغاز به معرفی اجمالی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشکده از 12 گروه آموزشی و 10 کلینیک تشکیل شده و هم اکنون از وجود 126 عضو هیأت‌علمی بهره می‌برد.
وی مجموع دانشجویان دانشکده دندانپزشکی را 819 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این دانشکده با برخورداری از 260 یونیت، روزانه پذیرای 50 بیمار جدید است.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی همچنین پنج مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشکده دندانپزشکی را معرفی کرد و از جذب دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلفی چون دندانپزشکی عمومی، کارشناسی ارشد و تخصص خبر داد.
دکتر خامی به تحصیل تعدادی از دانشجویان نیجریه‌ای در دانشکده دندانپزشکی و رضایت از شرایط تحصیلی آن‌ها  نیز اشاره کرد.
در ادامه، سؤالاتی در خصوص نحوه ارتباط دانشجویان بین‌الملل با بیماران، علت مراجعه بیماران به دانشکده دندانپزشکی  و چگونگی پذیرش دانشجویان خارجی از سوی هیأت نیجریه‌ای مطرح شد.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز در پاسخ به این سؤالات بیان داشت: دانشجویان پزشکی عمومی پس از گذراندن دوره علوم پایه، در مقطع بالینی ارتباط با بیماران را تجربه می‌کنند ضمن اینکه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از ابتدای دوره خود این تعامل را خواهند داشت.
دکتر خامی دلیل اصلی مراجعه بیماران به این دانشکده را در کنار پایین بودن هزینه‌ها، اعتماد به تیم درمانی و بهره‌مندی دانشکده از وجود اساتید با تجربه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخواست تحصیل خود را به صورت آنلاین ارائه کنند ضمن اینکه نمایندگی‌های دانشگاه در نیجریه، شرایط متقاضیان را تسهیل خواهند کرد.
سعیدو باردا، رئیس اداری سفارت نیجریه در ایران نیز پتانسیل‌های موجود در دانشکده دندانپزشکی را قابل‌توجه توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به توانمندی‌های دانشجویان نیجریه‌ای انتظار داریم تعاملات گسترده‌تری را با این دانشکده در آینده تجربه کنیم.
هیأت مذکور همچنین مهمان معاونت بین‌الملل دانشگاه شدند و با دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل این معاونت دیدار کردند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و بیان داشت: حدود 13 هزار دانشجو که بیش از نیمی از آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند در 11 دانشکده زیرمجموعه این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دکتر شعبانی با اشاره به اینکه 5/5 درصد از مجموع دانشجویان دانشگاه، خارجی هستند، افزود: هم اکنون 716 دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که بیش‌ترین تعداد آنها از کشورهای عراق، هند و نیجریه هستند.
وی افزود: این در حالی است که دانشجویان فعلی از میان 17 هزار متقاضی که درخواست خود را برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال کرده‌اند، انتخاب شده‌اند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل هدف اصلی دانشگاه از جذب دانشجویان بین‌المللی را ارائه آموزش رشته‌های علوم پزشکی با کیفیتی مناسب عنوان کرد و گفت: با این تفکر متقاضیان مستعد که از سطح علمی خوبی برخوردار باشند در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
دکتر شعبانی خاطرنشان کرد: دانشجویان نیجریه‌ای جزء نخستین گروه از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران به شمار می‌آیند که عملکرد موفقی نیز داشته‌اند.
در ادامه، سعیدو باردا، رئیس اداری سفارت نیجریه در ایران نیز گفت: رضایت دانشجویان نیجریه‌ای از تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران زمینه‌ساز برقراری این سطح از ارتباطات شد.
وی با اشاره به بحران مالی کشور نیجریه قبل از سال‌های 2014 و 2015، از مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل خواست برای دانشجویانی که پیش از این بازه زمانی در دانشگاه مشغول به تحصیل شدند، تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.
باردا با ابراز علاقمندی برای همکاری بیشتر میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های نیجریه، در خصوص تسهیل شرایط انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری آکادمیک با محوریت تبادل اساتید اعلام آمادگی کرد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل در جمع‌بندی این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران تلاش می‌کند از دانشجویان نیجریه‌ای که با بحران مالی رو به رو بوده‌اند تا حد ممکن حمایت کند، تصریح کرد: همچنین همکاری با دانشگاه‌های این کشور در زمینه‌هایی چون تبادل اساتید و دانشجویان، اجرای برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترک  و بازدید از توانمندی‌های واحدهای زیرمجموعه دانشگاه نیز مورد توجه خواهد بود.
وی همچنین یادآور شد: به زودی در قالب نامه‌ای، رشته مقاطع دانشگاه که آمادگی بیشتری برای جذب دانشجویان خارجی دارند، به سفیر نیجریه در ایران اعلام خواهد شد.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی