محتوای خبری معاونت بین الملل

دیدار مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل با سفیر سنگال در ایران

دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل با حضور در سفارت سنگال با باباکاربا، سفیر این کشور در ایران دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این دیدار که دوشنبه 14 تیر انجام شد، دکتر شعبانی به صورت اجمالی دانشگاه را معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور بیش از 80 سال قدمت دارد، اظهار داشت: دانشکده پزشکی این دانشگاه، نخستین دانشکده در حوزه علوم پزشکی در ایران است.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل به وضعیت دانشگاه در میان نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بهترین جایگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طبق رتبه‌بندی مؤسساتی چون URAP، QS، SIR و وبومتریکس متعلق به این دانشگاه است.
دکتر شعبانی افزود: بیش از 13 هزار دانشجو که از رتبه‌های برتر کنکور سراسری هستند در این دانشگاه مشغول به تحصیلند ضمن اینکه با گسترش فعالیت‌های بین‌المللی سازی طی سال‌های اخیر بیش از 500 دانشجو از 33 کشور جذب شده‌اند.
وی همچنین به معرفی 11 دانشکده، 16 بیمارستان آموزشی و 92 مرکز تحقیقاتی دانشگاه پرداخت و گفت: بخش مهمی از دانشجویان آفریقایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو دانشکده بهداشت و پرستاری و مامایی تحصیل می‌کنند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل در خصوص فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت زیرمجموعه دانشگاه نیز گفت: هم اکنون نزدیک به سه میلیون نفر به ویژه در مناطق جنوب تهران تحت پوشش این مراکز هستند.
دکتر شعبانی در ادامه به تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان خارجی اشاره کرد و بیان داشت: کالج بین‌الملل دانشگاه با رویکرد اصلی افزایش تسلط دانشجویان، کارکنان و اساتید به زبان انگلیسی و آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی از یک سال پیش راه‌اندازی شده است.
سفیر سنگال در ایران نیز ضمن اعلام علاقمندی کشور خود برای همکاری با ایران در زمینه علوم پزشکی، بیان داشت: دانشگاه داکار سنگال نیز با برخورداری از تعداد قابل‌توجهی دانشجوی خارجی هم اکنون در میان دانشگاه‌های آفریقایی از جایگاهی ویژه برخوردار است.
باباکار با ادامه داد: گروهی از این دانشگاه 4 تا 10 آگوست مهمان دانشگاه شهید بهشتی خواهند بود که فرصت خوبی است تا تعامل با دانشگاه علوم پزشکی تهران را آغاز کنند.
وی با اشاره به سفر دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران به سنگال در سپتامبر 2016 اظهار امیدواری کرد که این فرصت به توسعه روابط میان دو کشور و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در سطحی وسیع‌تر منجر شود.
دکتر شعبانی نیز در جمع‌بندی این نشست پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه داکار را در زمان حضور هیأت این دانشگاه در ایران مطرح کرد و مقرر شد پیش‌نویس این تفاهم‌نامه آماده و جهت بررسی و اعلام نظر ارسال شود./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی