محتوای خبری معاونت بین الملل

دیدار هیأت دانشگاه‌های بوسنی و هرزگووین با دکتر یونسیان و دکتر نکوفر

هیأتی از پنج دانشگاه کشور بوسنی و هرزگووین با حضور در ستاد مرکزی با معاون تحقیقات و فناوری و مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی دانشگاه دیدار کردند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر انور حلیلوویچ، رئیس پیشین دانشگاه توزلا، دکتر سعاد پاشیچ، رئیس دانشگاه جمال بیدیچ موستار، دکتر جواد زجیچ، رئیس دانشگاه زنتیسا، دکتر لیرکا اوستوییچ، رئیس دانشگاه موستار، دکتر اسلاویشا مولیویچ، معاون توسعه و تحقیقات دانشگاه ایستووچنو سارایوو و دکتر نرمینا حاجی گراهیچ، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه توزلا در این نشست که یکشنبه 3 اردیبهشت به درخواست سازمان فرهنگ و  ارتباطات اسلامی برپا شد، حضور داشتند.
در آغاز، دکتر یونسیان با ارائه گزارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را معرفی و به شروع فعالیت این مجموعه  از سال 1935 میلادی و با تأسیس دانشکده پزشکی مادر اشاره کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه ادامه داد: هم اکنون 11 دانشکده، بیش از 90 مرکز تحقیقاتی و 44 کتابخانه در زیرمجموعه این دانشگاه فعالیت می‌کنند ضمن اینکه 16 بیمارستان آموزشی با برخورداری از چهار هزار و 118 تخت، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: با فعالیت 14 مرکز بهداشت روستایی، 45 خانه بهداشت و 57 مرکز بهداشت شهری در زیرمجموعه این دانشگاه نزدیک به سه میلیون نفر در مناطق جنوب تهران تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
دکتر یونسیان ضمن تشریح جایگاه دانشگاه در میان نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، به همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی چون یونسکو، WHO و  EMRO اشاره کرد.
در ادامه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی معاونت بین‌الملل نیز ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی، در خصوص مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار چهار دانشگاه ایرانی و 9 دانشگاه اروپایی در پروژه اراسموس- مرحبا توضیحاتی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه  مرحبا به عنوان یکی از پروژه‌های کنسرسیوم همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه (اراسموس) امکان تبادل دانشجویان، کارشناسان و هیأت‌علمی را در میان دانشگاه‌های مذکور فراهم کرد، افزود: برهمین اساس دانشجویانی از پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و لهستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل شدند.
مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل یادآور شد: دانشگاه علوم پزشكي تهران از سال 93 ضمن حضور فعال در كنسرسيوم همکاری‌های بین‌المللی، به عنوان نماینده دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این کنسرسیوم نیز انتخاب شد.
نمایندگان دانشگاه‌های بوسنی و هرزگووین نیز اطلاعاتی در خصوص دانشگاه‌های خود ارائه و امکانات دانشگاه علوم پزشکی تهران و خدمات آموزشی و درمانی آن را قابل‌توجه توصیف کردند.
در پایان طرفین علاقمندی خود را برای توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی در سطوح مختلف اعلام کردند.
گفتنی است این هیأت پیش از این نشست، از موزه تاریخ علوم پزشکی، دانشکده دندانپزشکی و مرکز قلب تهران بازدید کردند.
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: سید میثم عطری

کلمات کلیدی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی