محتوای خبری معاونت بین الملل

رئیس دانشگاه با مدیر مرکز تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) در ایران دیدار کرد

نشست مشترک دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه و دکتر Frens Stoeckel، مدیر مرکز تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) در ایران به منظور توسعه تعاملات دانشگاهی با این کشور برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این دیدار که یکشنبه 21 خرداد برپا شد، دکتر امینی، مشاور رئیس دانشگاه، دکتر عرب خردمند، دکتر یونسیان و دکتر جلیلی، معاونان بین‌الملل، پژوهشی و آموزشی دانشگاه نیز حضور داشتند.
در آغاز، معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به شرکت دکتر Stoeckel در سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی که اردیبهشت سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: سخنرانی مدیر مرکز تبادلات آکادمیک آلمان در ایران در این سمینار زمینه‌ساز ایجاد فرصتی برای آشنایی بیشتر با DAAD شد.
مدیر مرکز تبادلات آکادمیک آلمان در ایران نیز ضمن تشکر از فرصتی که به این مرکز در قالب سمینار بین المللی سازی آموزش عالی داده شد، موضوعات مطرح شده در این گردهمایی را بسیار مفید قلمداد کرد.
دکتر Stoeckel تمرکز اصلی DAAD را در حوزه‌های علوم و تحقیقات دانست و تصریح کرد: در زمینه تحقیقات این مرکز تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان مراکز آموزش عالی آلمان تا مقطع PhD، اعضای هیأت‌علمی (Academic Staff) و کارشناسان قرار می‌دهد.
وی افزود: این در حالی است که از پژوهشگران جوانی که موفق به اخذ دعوت‌نامه از دانشگاه‌های کشور آلمان شوند نیز حمایت خواهد شد.
مدیر مرکز تبادلات آکادمیک آلمان در ایران با بیان اینکه DAAD این امکان را دارد که فرصت حضور اعضای هیأت‌علمی دانشگاه را در کنفرانس های علمی به میزبانی دانشگاه‌های آلمانی فراهم کند، گفت: همچنین در زمینه تبادلات دانشجویی نیز از طرف این مرکز تسهیلاتی ارائه می‌شود که در همین راستا فهرستی از مراکز آموزش عالی آلمان جهت آشنایی متقاضیان بر روی وب‌سایت DAAD قرار گرفته است.
در ادامه، موضوعاتی چون زبان آموزش در دانشگاه‌های کشور آلمان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ویژه کارشناسان بین‌الملل دانشگاه و شرایط اخذ ویزا برای اعضای هیأت‌علمی از سوی حاضران مطرح شد.
دکتر Stoeckel نیز با تأکید بر اینکه زبان آموزشی در دانشگاه‌های مورد حمایت DAAD، انگلیسی و آلمانی است، بیان داشت: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ویژه کارشناسان نیز از سوی این مرکز حمایت می‌شود.
وی یادآور شد: مرکز تبادلات آکادمیک آلمان در ایران تسهیل شرایط اخذ ویزا برای اعضای هیأت‌علمی با هدف حضور در دانشگاه‌های این کشور را پیگیری خواهد کرد.
دکتر جعفریان نیز با اشاره به حمایت مالی دانشگاه از دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیأت‌علمی از مرکز تبادلات آکادمیک آلمان در ایران خواست آنها نیز در قالب همکاری های پیش رو نقش موثری در این برنامه ایفا کنند.
رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: نتایج این نشست به منظور بهره‌برداری هرچه مناسب‌تر، از طریق معاونت‌های بین‌الملل، آموزشی و پژوهشی دانشگاه به واحدهای زیرمجموعه دانشگاه ارائه خواهد شد.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی