محتوای خبری معاونت بین الملل

با رویکرد توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی انجام شد

سفر هیأت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به مجارستان،

دکتر کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر کردی، معاون بین الملل دانشگاه با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با نظام آموزش عالی مجارستان، به این کشور سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این سفر به سرپرستی دکتر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و با همراهی دکتر اسدی لاری، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل، دکتر کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، پنجشنبه و جمعه 28 و 29 دی ماه انجام شد.
دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه در این باره گفت: بررسی نحوه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، بحث و تبادل‌نظر در خصوص تأسیس شعبه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه های مجارستان و نهایی شدن اسناد همکاری مشترک به منظور امضاء در سفر آتی وزیر بهداشت به مجارستان از اهداف اصلی این سفر بود.
وی با اشاره به اینکه با همراهی این گروه و سفیر ایران در مجارستان ملاقاتی با روسای دانشگاه‌های سملوایز (Semmelweis University) و پچ (Pecs Medical University) انجام شد، اظهار داشت: پذیرش مشترک دانشجویان بین‌المللی مورد اتفاق نظر روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران و سملوایز قرار گرفت.

معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: طی این توافق دانشجویان خارجی بخشی از دوره تحصیل خود را در دانشگاه سملوایز و بخشی دیگر را در دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گذرانند.
دکتر کردی تصریح کرد: همچنین در راستای ایجاد شعبه، پذیرش دانشجو، انجام پروژه های پژوهشی مشترک مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های سملوایز، علوم پزشکی تهران، وزارت بهداشت و سفارت ایران در مجارستان این موضوع را پیگیری کنند.
وی مقوله تبادل اساتید و دانشجویان و ارتباط مراکز تحقیقاتی دانشگاه با مرکز ملی سرطان مجارستان را از دیگر موارد توافق شده عنوان کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه به همراه رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی سملوایز، یکی از بیمارستان‌های وابسته به این دانشکده و انستیتوی ملی سرطان مجارستان بازدید به عمل آمد، گفت: همچنین فرصتی برای دیدار با معاون پارلمان مجارستان و معاون آموزش عالی این کشور فراهم شد.



توضیح اینکه دانشگاه سملوایز به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در مجارستان، مشتمل بر دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی و بهداشت اجتماعی است. این دانشگاه در آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی Times Higher Education در رنک 600-501 جهان قرار دارد و دارای 10 هزار دانشجو از 60 کشور جهان است.
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

سلام نکته جالب در عکس های سفر ریاست محترم دانشگاه این است که بر روی میزها فقط چند بطری آب معدنی برای پذیرایی وجود دارد. ولی اگر به جلسات معمولی و حتی رده پایین در دانشگاه خودمان نگاهی کنیم می بیینیم که آنقدر وسایل پذیرایی و میوه و شیرینی و چای و شربت نسکافه بر روی کیز می گذراند که گاهی هدف اصلی جلسه فراموش شده و مدعوین فقط مشغول عمل به نص صریح قرانکریم و تناول نعمتهای الهی هستند چرا که باید خورد و نوشید ولی اصراف نکرد !!! بنده ناشکر خدا

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
af

af

78/10/11 - 00:00

دوست عزیز ضمن احترام کامل به نظر جنابعالی به عرض میرسانم ادای احترام و حفظ شان و جایگاه میهمان را فراموش نکنیم که این موضوع زبان زد جهانی دارد این این پذیرایی ها نیرز در هر موردی از بدیهیات هست چه جلسه درسطح بالای مدیران ارشد و چه درحد کارکنان نیروهای خدماتی دانشگاه پس درواقع حفظ اصالت یکی از واجبات هست درهر ارگانی .باتشکر

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *