محتوای خبری معاونت بین الملل

سفیر استرالیا در ایران با معاون بین‌الملل دانشگاه دیدار کرد

لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران ضمن بازدید از دانشکده دندانپزشکی و آزمایشگاه جامع تحقیقات، با دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در جریان این نشست که چهارشنبه 26 آذر 99 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمود قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر روح‌الله نوریان، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نصرالله طباطبایی، معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی و دنیس کاینری، معاون سفیر استرالیا در ایران نیز حضور داشتند.
در آغاز دکتر کردی، معاون بین‌الملل به بیان توضیحاتی در خصوص تاریخ پزشکی ایران و پیشینه دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و این مجموعه را قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به نقش راهبری دانشگاه در سطح کشور و جایگاه شاخص آن در خاورمیانه، گفت: تعداد مقالات مشترک اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه با محققان بین‌المللی در پنج سال گذشته افزایش یافته است.
معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: در مسیر دستیابی به اهداف بین‌الملل، نسبت به پذیرش دانشجویان بین‌المللی اقدام شده و هم‌اکنون بیش از 800 دانشجو از 45 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: همچنین با هدف تبیین مرجعیت علمی در منطقه، نسبت به راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی مختلف در مراکز علمی کشورهای همسایه از جمله به‌روزرسانی کوریکولوم آموزشی رشته تغذیه در دانشگاه کابل اقدام شده است.
دکتر کردی جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی را تشریح کرد و گفت: این مجموعه جایگاه 109 آسیا و 600-501 جهانی نظام رتبه‌بندی تایمز، رتبه 400-351 رتبه‌بندی QS و جایگاه 366 رتبه‌بندی یورپ را در اختیار دارد.
وی افزود: همچنین دانشگاه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی نیز موفق عمل کرده و یک سوم داروهای کشور توسط دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید می‌شود.
معاون بین‌الملل دانشگاه در ادامه به تشریح همکاری‌ها و تعاملات علمی این مجموعه با کشور استرالیا پرداخت و گفت: طی پنج سال اخیر 5 هزار 525 مقاله به صورت مشترک میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و محققان و اساتید دانشگاه‌های استرالیا منتشر شده است.
دکتر کردی اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز علمی استرالیا در انتشار 510 مقاله در اسکوپوس (Scopus) طی همین مدت زمان، همکاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه از میان کشورهای همکار در چاپ مقالات مشترک، استرالیا در رده چهارم قرار دارد، اظهار داشت: بیشترین ارتباط دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون با دانشگاه‌های ملبورن، سیدنی، نیو ساوت ولز، کوئینزلند و آدلاید بوده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه از اجرای برنامه دو استاد راهنما برای هدایت مشترک رساله دانشجوی دکترای تخصصی (Cotutelle) با دانشگاه مک کوئری (Macquarie) استرالیا به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با دانشگاه‌های این  کشور یاد کرد.
دکتر کردی در پایان از آمادگی دانشگاه برای توسعه تعاملات آموزشی، پژوهشی و درمانی با مراکز علمی استرالیا خبر داد و بیان داشت: با رویکرد ارائه آموزش‌های مورد نیاز به کشورهای همسایه چون افغانستان، دانشگاه علوم پزشکی تهران آماده همکاری با دانشگاه‌های استرالیایی است.
وی یادآور شد: همچنین این مجموعه از پتانسیل لازم برای همکاری با سازمان‌ها و مؤسسات کشور استرالیا به منظور ارتقاء سطح بهداشت در کشورهای منطقه برخوردار است.
سپس دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه نیز صحبت‌های خود را با بیان تجربه همکاری با دانشگاه مک کوئری استرالیا آغاز کرد و گفت: طی دیدارهایی با مسئولان این دانشگاه، فرصت آشنایی با برنامه Cotutelle به وجود آمد و در ادامه دانشگاه مک کوئری برای اعطای پنج بورس تحصیلی به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که متقاضی شرکت در برنامه مذکور باشند، اعلام آمادگی کرد.
وی با اشاره توانمندی‌های دانشگاه در فیلدهای مختلف و امکان به اشتراک‌گذاری تجارب و مهارت‌های موجود، بیان داشت: انتظار می‌رود سفارت استرالیا در ایران، این مجموعه و ظرفیت‌های آن را به دانشگاه‌های این کشور معرفی و ارتباطات آکادمیک را تسهیل کند.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همچنین با اشاره به اعطای گواهی اعتباربخشی بین‌المللی از سوی موسسه ASIC به دانشگاه علوم پزشکی تهران و تمدید آن در سال 1396، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعتباربخشی بین‌المللی توسط مؤسسات فعال در استرالیا نیز استقبال می‌کند.
دکتر نکوفر مقوله به رسمیت شناخته شدن (Recognition) مدرک دانشگاه توسط سازمان‌های مربوطه در استرالیا را با اهمیت دانست و از سفارت این کشور خواست با دانشگاه همکاری کند.
وی توجه سفیر استرالیا را به موضوع اخذ کمک‌های بین‌المللی برای ارائه آموزش علوم پزشکی به کشورهای آفریقایی با تکیه بر تحصیل تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان این کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران جلب کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همچنین پیشنهاد آماده‌سازی پروپوزالی به منظور مشخص شدن چگونگی همکاری‌های آتی با سفارت استرالیا را مطرح کرد و افزود: در صورت موافقت این سفارتخانه، با تهیه این پروپوزال و تعیین نمایندگانی از سوی طرفین، برنامه‌ها و همکاری‌های مورد توافق با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
در ادامه، لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران نیز به بازدیدهای انجام شده از دانشکده دندانپزشکی و آزمایشگاه جامع تحقیقات اشاره کرد و گفت: به شدت تحت تأثیر امکانات و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفتم.
وی با استقبال از افزایش تعاملات علمی دانشگاه با مراکز علمی استرالیا، بر ارتباط مستقیم این مجموعه‌ها با یکدیگر و بررسی زمینه‌های مشترک همکاری تأکید کرد.
سفیر استرالیا در ایران تهیه پروپوزال برای مشخص شدن زمینه‌های همکاری آتی را مثبت ارزیابی کرد و دنیس کاینری، معاون سفارت را به عنوان مسئول بررسی پروپوزال دانشگاه معرفی کرد.
در پایان مقرر شد مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل پروپوزال مذکور را آماده و سپس به سفارت استرالیا ارسال کند تا طرفین در مسیر مشخصی از همکاری‌های مشترک گام بردارند.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *