محتوای خبری معاونت بین الملل

سمینار 3روزه بازآموزی آموزش لاپاروسکوپی برگزار شد

سمینار 3روزه آموزش لاپاروسکوپی با هدف توسعه این رشته و افزایش توانمندی جراحان در جزیره کیش برگزار شد.

دکتر حسین عاشق، رییس مرکز آموزش لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دوره کارگاهی لاپاروسکوپی هر ساله در بهمن ماه در پردیس بین الملل دانشگاه در جزیره کیش برگزار می شود.
وی این کارگاه را دارای 8 امتیاز بازآموزی دانست و افزود: در این سمینار 30 نفر از همکاران جراحی زنان و عمومی شرکت کرده اند که با احتساب اساتید و سخنرانان در مجموع به 40 نفر می رسند.
دکتر عاشق با اشاره به محورهای مورد بحث در این سمینار گفت: در این کارگاه از مطالب پایه لاپاروسکوپی یا بیماری های کم تهاجمی تا مطالب عمومی و پیشرفته آن مطرح می شود و تلاش می کنیم تا تازه ترین نکات علمی به شکل تئوری، فیلم و کارگاه عملی اجرا شود.
رییس مرکز آموزش لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش توانمندی جراحان خواند و تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با افزایش توانمندی جراحان زمینه های مساعد برای استفاده از این روش در بیمارستان ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مرکز آموزش لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارتباط خوبی با اساتید داخل و خارج از کشور دارد، افزود: سخنرانان امروز همگی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که تجربه خوبی در این رشته دارند.
دکتر عاشق در پایان با اشاره به نکات مطرح شده در این سمینار گفت: در این کارگاه سعی شده تا در خصوص عوارض لاپاروسکوپی، حل بحران ها و درگیری هایی که ممکن است برای جراح رخ دهد نکاتی مطرح شود و نحوه برخورد با آنها را آموزش دهیم./ق

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *