محتوای خبری معاونت بین الملل

با اعطای ابلاغ معاونان بین‌الملل گروه‌های آموزشی و بیمارستان‌های تابعه دانشکده پزشکی

سیزدهمین جلسه شورای فصلی معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی برگزار شد

سیزدهمین جلسه شورای فصلی معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی با حضور دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر نفیسی، رئیس این دانشکده برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست روز سه‌شنبه 8 اسفند 96، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی، انصاری پور، سرپرست مدیریت بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل، دکتر خیلتاش، مدیر معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی و معاونان بین‌الملل گروه‌های آموزشی و بیمارستان‌های تابعه دانشکده پزشکی نیز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی ضمن خوشامدگویی به حاضران و تقدیر از فعالیت‌های معاونت بین‌الملل دانشگاه، گفت: سیاست‌های کلان باید در سطح دانشگاه و دانشکده‌ها اجرایی شود.
دکتر رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی نیز تاریخچه‌ای از برگزاری جلسات فصلی دانشکده ارائه کرد و گفت: فاز اول این جلسات به تشریح چالش‌ها و مشکلات گروه‌های آموزشی و بیمارستان‌های تابعه دانشکده پزشکی اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه از اسفند 94 تاکنون 13 جلسه شورای فصلی معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی برگزار شده است، اظهار داشت: خوشبختانه برای دومین بار در سال جاری شاهد حضور دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه در این جلسات هستیم.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی تصریح کرد: بهتر است مرز میان دانشگاه و دانشکده‌ها برداشته شود و جلسات فصلی با حضور همه مدیران ستادی برگزار شود.
دکتر رضایی به ابلاغ‌های جدید معاون بین‌الملل دانشگاه و تغییر عنوان رابطان بین‌الملل به معاونان بین‌الملل گروه‌های آموزشی و بیمارستان‌های تابعه دانشکده پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال اختیاراتی که به افراد داده شده امیدواریم شاهد اقدامات مثبتی در گروه‌های آموزشی و بیمارستان‌ها باشیم.
در ادامه با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه، رئیس دانشکده پزشکی و معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی ابلاغ‌های جدید به همراه هدایایی از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه، به معاونان بین‌الملل اعطا شد.
سپس دکتر کردی برنامه چهار سال آتی حوزه بین‌الملل دانشگاه را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین واحدها در دانشگاه گروه‌های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌های تابعه هستند.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: انتظار می رود گروه‌های آموزشی در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل توجه بیشتری به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت (حداکثر یکساله) داشته باشند.
وی همچنین از راه‌اندازی پایگاه‌های مختلف بین‌الملل چون سفرهای خارجی، مهمانان خارجی و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی  طی چهار سال آینده خبر داد.
دکتر خیلتاش، مدیر معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی نیز دستورالعمل پیشنهادی و جدید دوره‌های فرصت مطالعاتی را به بحث و بررسی گذاشت و از حاضران خواست تا پیشنهادات و نظرات خود را بیان کنند.
انصاری پور، سرپرست مدیریت بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی و دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز اساتید را در خصوص دوره‌های مأموریت آموزشی و فرصت مطالعاتی  داخل و خارج از کشور و پرداخت هزینه‌های سفرهای خارجی راهنمایی کردند.
بخش پایانی این نشست به ارائه گزارش عملکرد معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی در سال 1396 و مقایسه فعالیت‌های انجام شده با سال‌های 94 و 95 توسط صنعت خانی، کارشناس بین‌الملل این دانشکده اختصاص یافت.
دکتر رضایی در جمع‌بندی مباحث مطرح شده از حاضران خواست تا به بیان نظرات و چالش‌های پیشرو بپردازند و از آن‌ها برای حضور در پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه که 14 و 15 اسفند در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار می‌شوند، دعوت به عمل آورد.
توضیح اینکه درفت اولیه کتاب دانشکده پزشکی به زبان انگلیسی جهت بررسی و ارائه دیدگاه‌ها میان معاونان بین‌الملل گروه‌های آموزشی و بیمارستان‌های تابعه دانشکده پزشکی توزیع شد.


مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی