محتوای خبری معاونت بین الملل

صبحانه کاری معاون بین‌الملل دانشگاه با معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها در دانشکده طب سنتی

صبحانه کاری معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها به میزبانی دانشکده طب سنتی دانشگاه برگزار شد.

صبحانه کاری معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها به میزبانی دانشکده طب سنتی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، در این نشست که پنجشنبه 20 اسفند برپا شد، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین الملل دانشگاه، دکتر حسن زاده، دکتر هادیان و دکتر رحیمی، معاونان آموزشی، پژوهشی و  دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل، دکتر سادات ابراهیمی و دکتر سوداگر روسای دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی پردیس بین الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین الملل، دکتر پورهاشمی، سرپرست کالج بین الملل دانشگاه، دکتر همتی مشاور اجرایی معاونت بین الملل و انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی معاونت بین الملل نیز حضور داشتند.
دکتر عرب خردمند در آغاز هدف از برگزاری این نشست را تشکر و قدردانی از همکارانی دانست که طی سال 94 به منظور پیشبرد اهداف بین المللی سازی در واحدهای مختلف دانشگاه گام برداشته اند و تصریح کرد: تحولاتی که به واسطه دستیابی به این اهداف صورت می گیرد مطمئناً موجب ارتقاء خدمات آموزشی پژوهشی دانشگاه، رسیدن به استانداردهای بین المللی و در نهایت جایگاهی شایسته از نظر آموزش عالی در منطقه خواهد شد.
معاون بین الملل دانشگاه افزود: ما در این مسیر مطالب و نکات بسیاری آموخته ایم که نه تنها در داخل دانشگاه موجب حرکت های تازه ای شده بلکه در سیاستگذاری حوزه ستادی وزارت بهداشت نیز تأثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه همکاران حوزه بین الملل دانشگاه در سطوح مختلف در کیفیت فعالیت ها و سرعت بخشی به آنها نقش موثری داشته اند که جای تشکر و تقدیر دارد، اظهار داشت: لازمه دستیابی به دستاوردهای بیشتر انجام فعالیت هایی است که در آینده نه چندان دور الگویی کشوری و دغدغه ای جدی برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواهد شد.
دکتر عرب خردمند از معاونان بین الملل خواست اهم فعالیت های خود در سال 95 را مشخص کنند و تصریح کرد: با ساختارمند کردن این فعالیت ها و طبقه بندی آنها امید داریم در سال آتی به نتایج تازه ای در عرصه بین المللی سازی دست یابیم.
معاون بین الملل دانشگاه از آغاز فعالیت های تازه در مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت خبر داد و گفت: در تلاشیم با تعریف دوره های مختلف شغلی به تناسب نیاز مهارتی کارکنان و برپایه زمینه قبلی تحصیلی شان به افزایش دانش آنها کمک کنیم.
وی اظهار امیداوری کرد که با اطلاع رسانی صحیح در دانشکده ها و واحدهای زیرمجموعه، زمینه رشد و ارتقاء پرسنل دانشگاه فراهم شود.
در ادامه، معاونان و مدیران پردیس و معاونت بین الملل و معاونان بین الملل دانشکده ها به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
دکتر نکوفر، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل با بیان جایگاه دانشگاه به ویژه در روابط بین الملل و جذب دانشجویان خارجی در سطح ملی و منطقه ای، اظهار داشت: این دستاوردها نباید موجب روزمرگی شده و نوآوری ها را متوقف کند.
دکتر حسن زاده، معاون آموزشی پردیس بین الملل نیز از معاونان آموزشی و بین الملل دانشکده ها به دلیل پیشبرد اهداف بین المللی سازی به خصوص جذب دانشجویان خارجی قدردانی کرد و حضور این گروه از دانشجویان را عاملی تأثیرگذار در تحول محیط آموزشی دانشگاه عنوان کرد.  
مشاور اجرایی معاونت بین الملل نیز با بیان اینکه در سال 95 نگاهمان را از یک روزمرگی در آموزش به خلق نوآوری های جدید در حوزه های دیگر مثل پژوهش انتقال دهیم، افزود: می توان با نامگذاری سال 95 به عنوان سال پژوهش بین الملل اجرای برنامه های مشترک بین المللی با حضور اساتید دانشگاه های معتبر خارج از کشور را در دستور کار قرار داد.
دکتر همتی تأکید کرد: از سوی دیگر لازم است نقشمان را در آموزش با شناسایی کارکنان و مهارتهای بین المللی آنها به تفکیک مشاغل گسترش دهیم.
دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل نیز با اشاره به جایگاه مناسب دانشگاه در سطح ملی و بین المللی اظهار داشت: در فضای کارهای مشترک تحقیقاتی و آموزشی می توان تعاملات گسترده ای را در خارج از مرزها آغاز و بیش از گذشته شاهد درخشش دانشگاه بود.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل نیز به ارائه پیشنهاداتی برای پیشبرد برنامه های حوزه بین الملل طی سال آتی پرداخت و گفت: برگزاری نشست دوره ای معاونان بین الملل دانشکده ها به منظور تبادل تجربیات، ترجمان بین المللی سازی برای روسا، معاونان و هیأت علمی دانشکده ها در راستای تسریع فعالیت های بین المللی و بازنگری در آیین نامه های دانشجویان با هدف اجرای برنامه هایی متناسب با مسائل عرفی، قانونی و جامعه باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.
دکتر شعبانی نیز توجه حاضران را به برنامه هایی چون EducationIRAN جلب کرد و بیان داشت: فاز دوم اجرایی این پروژه در سال 95 اجرایی خواهد شد.
مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین الملل همچنین تطبیق برنامه های آموزشی دانشجویان خارجی، تغییر مدل بازاریابی دوره های آموزشی دانشگاه در عرصه بین المللی، برگزاری همایش جذب دانشجویان خارجی، فرصت ها و تهدیدها  و حرکت در راستای ارتقاء توانش میان فرهنگی به منظور احترام به فرهنگ های مختلف را از دیگر برنامه های این حوزه دانست.
انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی معاونت بین الملل با اعلام خبر خوش پرداخت نیمی از هزینه ها و بلیط رفت و برگشت دوره فرصت مطالعاتی پیش از سفر، به متقاضیان تصریح کرد: تسهیل سفرهای برنامه ریزی شده و جذب سرمایه های فکری ایرانیان خارج از کشور نیز  طی سال 95 در دستور کار قرار دارد.
دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین الملل نیز به طرح پیشنهاد ردیف سازی بودجه برای بین المللی سازی پرداخت و گفت: امکانات و توانمندی های قابل توجهی در دانشکده های پردیس بین الملل دانشگاه موجود است که انتظار داریم با رویکرد مناسب معاونان بین الملل به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین به ورود کامل اطلاعات مالی دانشجویان ایرانی در سیستم سماء اشاره و پیشنهاد راه اندازی سماء انگلیسی جهت ثبت اطلاعات مالی و دانشجویی دانشجویان خارجی را در تعامل با معاونت آموزشی دانشگاه مطرح کرد.
دکتر عرب خردمند در جمع بندی این نشست با بیان اینکه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی دانشجویان خارجی با تلاش معاونت آموزشی وزارت بهداشت شکل ملی گرفته است، ادامه داد: ارائه پیشنهادات در خصوص تعریف و یا تطبیق رشته مقاطع جدید باید توسط معاونان بین الملل دانشکده ها صورت گیرد.
معاون بین الملل دانشگاه تصریح کرد: به نظر می رسد ایده های جدید بازاریابی دوره های آموزشی دانشجویان خارجی باید به صورت توامان توسط دانشکده ها و معاونت بین الملل مطرح شود که در این راستا استفاده از پتانسیل دانشجویان خارجی برای افزایش سهم در سایت انگلیسی دانشکده ها و دانشگاه پیشنهاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بین المللی سازی در سال 95 توسط این معاونت اجرایی می شود که به همین منظور مشارکت دانشکده ها اهمیت بسیاری خواهد داشت./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی