محتوای خبری معاونت بین الملل

با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه

مراسم تقدیر از فعالان دانشجویی برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی یوسرن برگزار شد

هم‌زمان با سالگرد تأسیس شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی یوسرن، از فعالان دانشجویی برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی این شبکه با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این مراسم چهارشنبه 10 دی 99 با سخنرانی مژده سرزعیم، نیلوفر یزدان پناه، زهرا رحیمی و سارا حنایی، به عنوان نمایندگان دانشجویان در خصوص چگونگی برگزاری پنجمین گردهمایی بین‌المللی یوسرن  در تالار ابن سینا آغاز شد.
سپس دکتر نیما رضایی، مؤسس شبکه جهانی یوسرن و معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی ضمن تشکر از معاونت بین‌الملل دانشگاه برای برگزاری این مراسم، گفت: در پنجمین سال تأسیس این شبکه جهانی بسیار خرسندم که بگویم آنچه در طول سال‌های گذشته رخ داده بسیار دور از باور و انتظاراتی است که در ابتدای راه توصیف می‌کردیم.
وی با اشاره به اینکه پنج سال پیش هیچ پیش‌بینی از شرایط آتی به ویژه اتفاقی چون همه‌گیری ویروس کرونا را نداشتیم، اظهار داشت: در افق پنج ساله یوسرن در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن عضویت پنج هزار نفر از پنجاه کشور جهان، راه‌اندازی 20 دپارتمان و عضویت دو برنده جایزه نوبل و صد دانشمند یک درصد برتر جهان در بورد مشاوران (Advisory Board) این شبکه را می‌دیدیم.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی تصریح کرد: این در حالی است که امروز شبکه جهانی یوسرن بیش از 14 هزار عضو از 110 کشور جهان، بیش از 400 دانشمند یک درصد برتر دنیا شامل 18 برنده جایزه نوبل و ابل به عنوان بورد مشاوران شبکه، 50 سفیر، بیش از 100 دپارتمان و 50 دفتر فعال در داخل و خارج از کشور دارد.
دکتر رضایی با بیان اینکه در بحث انتشارات یوسرن نیز انتظار می‌رفت که 200 تا 250 مقاله طی پنج سال منتشر شود، افزود: خوشبختانه تاکنون بیش از 900 مقاله با Affiliation یوسرن به چاپ رسیده که این تعداد از مقالات بسیاری از شبکه های جهانی و دانشگاه‌ها بیشتر است.
مؤسس شبکه جهانی یوسرن از برگزاری بیش از 500 رویداد علمی توسط این شبکه در طول سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در ابتدا تصور برپایی نشست‌های سالانه یوسرن توسط دانشگاه در کشوری دیگر دور از ذهن به نظر می‌رسید اما میزبانی اوکراین، ایتالیا و مجارستان از سه دوره از این برنامه، نگاه‌ها را بیش از گذشته متوجه شبکه و دستاوردهای منحصربه‌فرد آن کرد.
وی بخش دوم صحبت‌های خود را به ارائه توضیحاتی در خصوص پنجمین کنگره بین‌المللی یوسرن که 17 تا 20 آبان 99 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اختصاص داد.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی گفت: همه‌گیری ویروس کرونا اجرای این رویداد بین‌المللی را مانند بسیاری از برنامه‌ها متأثر کرد و قرار شد که در بدبینانه‌ترین حالت ممکن پنجمین کنگره یوسرن به صورت کاملاً مجازی و در شکل خوش‌بینانه آن به صورت حضوری و مجازی برگزار شود.
دکتر رضایی با تأکید بر اینکه خوشبختانه با هدف‌گذاری صحیح و با در نظر گرفتن شرایط پاندمی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در کنار سخت‌کوشی و انعطاف‌پذیری تیم اجرایی موفق شدیم این کنگره را با کیفیتی بالا برگزار کنیم، بیان داشت: به جرأت می‌توان گفت که این رویداد نخستین کنگره بین‌المللی بود که طی 10 ماه گذشته به صورت هایبرید (حضوری محدود برای سخنرانان و مجازی برای شرکت‌کنندگان) در کل دنیا اجرا شد.
وی اضافه کرد: شکل اجرایی این برنامه ماحصل یک مطالعه و پژوهش علمی بود البته پس از کنگره ارزیابی‌هایی نیز صورت گرفت تا مشخص شود روش برگزاری به چه میزان ریسک ابتلا به کرونا را افزایش داده که نتایج حاصله بسیار رضایت‌بخش بود.
مؤسس شبکه جهانی یوسرن موفقیت کسب شده را مرهون زحمات تک تک افرادی دانست که با رعایت تمامی جوانب احتیاط، شجاعت کامل و توانمندی بالا در این مسیر گام برداشتند و صحبت‌های خود را با یادآوری این جمله پایان داد که در این آسمان مبهم می‌شود نقش پروازهای بلند را ترسیم کرد و آن‌هایی که عاشق پروازند زیبایی پرواز گروهی پرندگان عاشق را می‌بینند.
پس از آن دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، هدف از این گردهمایی را قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دکتر رضایی و دانشجویان فعال در برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی یوسرن دانست و گفت: شما دانشجویان طی پنج سال گذشته با موفقیت‌هایی که در اجرای رویدادهای مختلف یوسرن به دست آورده‌اید و گام‌های مؤثری که به منظور هر چه بیشتر شناخته شدن دانشگاه در عرصه‌های داخلی و خارجی برداشته‌اید، باعث افتخار دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور هستید.
وی افزود: در سالگرد تأسیس این شبکه بسیار خرسندم که یوسرن در جایگاه درست خود به عنوان شبکه‌ای مستقل و در عین حال مرتبط با دانشگاه که خانه این نوع از فعالیت‌های علمی و پژوهشی است، توانسته مسیر جهانی‌شدن را با موفقیت طی کند.
دکتر کردی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیشینه‌ای غنی در اجرای موفق برنامه‌ها و کارهای بزرگ توسط دانشجویان خود برخوردار است، بیان داشت: دانشجویان این دانشگاه از میان برترین دانش آموزان انتخاب می‌شوند که با هوش، ذکاوت، سخت‌کوشی و توانمندی‌های بالقوه‌ای که داشته‌اند در طول حیات دانشگاه مبدع بسیاری از کارهای بزرگ در کشور و همواره باعث افتخار بوده‌اند.
وی همراهی دانشجویان با برنامه‌ها و فعالیت‌های خلاقانه‌ای چون یوسرن را زمینه‌ساز پرورش مهارت‌ها، توانمندی‌ها و در عین حال یادگیری فنون مختلف مدیریت دانست و تصریح کرد: به طور حتم شما دانشجویان که تجربه موفقی چون یوسرن را در کارنامه خود دارید فردا می‌توانید دانشگاه را مدیریت کنید چرا که مدیران امروز نیز روزی در جایگاه شما نشسته‌اند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه خشت خشت مجموعه بزرگی چون دانشگاه علوم پزشکی تهران را کسانی ساخته‌اند که از وقت، جان و خانواده خود گذشته‌اند، تصریح کرد: این افراد به طور حتم می‌توانستند در خارج از کشور زندگی بهتر و راحت‌تری داشته باشند اما در ایران ماندند و دست به کارهای بزرگی زدند که در تاریخ ماندگار شد.
وی با تأکید بر اینکه ارتباطات علمی و پژوهشی با نقاط مختلف جهان، دیدن دیگر کشورها و مسیر توسعه آن‌ها از گذشته وجود داشته و تداوم آن لازمه پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: به طبع در آینده مسیر برخی از شما از دانشگاه جدا و بعضی دیگر با این مجموعه گره خواهد خورد امیدوارم دست در دست یکدیگر بتوانیم با اجرای رویدادهای خلاقانه‌ در دیگر عرصه‌های بهداشت و درمان زمینه‌ساز حرکت رو به جلوی دانشگاه و افزایش سطح سلامت مردم کشورمان شویم.
در ادامه، با حضور معاون بین‌الملل دانشگاهCertificate  و مدال دانشگاه ملی پزشکی خارکف اوکراین به دکتر نیما رضایی، استاد افتخاری این دانشگاه اعطاء و همچنین با اهداء لوح تقدیری از سوی معاونت بین‌الملل، از زحمات ایشان تقدیر شد.
در پایان مراسم از حدود 50 فعال دانشجویی در برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی یوسرن با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیما رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی، دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر روح اله نوریان، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر آرمان زرگران، مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل تقدیر به عمل آمد.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *