محتوای خبری معاونت بین الملل

در راستای توسعه همکاری‌ها با مراکز علمی و دانشگاهی تاجیکستان

معاون بین‌الملل دانشگاه با سفیر تاجیکستان در ایران دیدار کرد

با هدف گسترش همکاری‌ها بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز علمی و تحقیقاتی تاجیکستان، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه با نظام‌الدین زاهدوف، سفیر تاجیکستان در ایران دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در دیدار چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400، در محل سفارت تاجیکستان در تهران، دکتر غلامرضا حسن‌پور، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور تاجیکستان نیز حضور داشت.
در آغاز، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه به بیان توضیحاتی در خصوص پیشینه دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌های آموزشی زیرمجموعه آن را معرفی کرد.
وی با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه در کشور و منطقه گفت: تعداد مقالات مشترک اساتید و اعضای هیأت‌علمی با محققان بین‌المللی در سال‌های اخیر رشد مناسبی داشته و علی‌رغم پاندمی کرونا، این مجموعه در زمینه جذب دانشجویان بین‌الملل موفق عمل کرده است.
دکتر کردی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در اکثر نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی مانند تایمز، شانگهای و QS، رتبه 600 – 501 را به خود اختصاص داده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه در ادامه به سفر هیأت دانشگاه در سال 2019 به تاجیکستان اشاره کرد و بیان داشت: طی این سفر تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ملی تاجیکستان که از مراکز علمی معتبر این کشور است، به امضاء رسید.
وی سیاست دانشگاه در خصوص اعطای بورسیه‌های تحصیلی به متقاضیان ممتاز و برگزیده بین‌المللی را نیز تشریح کرد و گفت: به عنوان مثال هم‌اکنون نفرات برتر کنکور سراسری کشور افغانستان بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند که در مورد کشور تاجیکستان نیز می‌تواند این مدل به کار گرفته شود.
دکتر کردی از آمادگی دانشگاه برای توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با مراکز علمی و دانشگاهی تاجیکستان خبر داد و تصریح کرد: امکان اعطای فرصت تحصیلی در مقاطع فوق تخصصی به پزشکان تاجیکستانی و نیز برگزاری کارگاه‌های آنلاین در حوزه‌های مورد تفاهم وجود دارد.
در بخش پایانی این نشست سفیر تاجیکستان نیز با اظهار خرسندی از این ملاقات، علاقه‌مندی کشور و دانشگاه‌های تاجیکستان برای توسعه تبادلات علمی و جذب دانشجویان کشور متبوعش در دانشگاه علوم پزشکی تهران را اعلام و خواستار تسریع فرآیندها در این رابطه شد.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *