محتوای خبری معاونت بین الملل

پیرو همکاری‌های مشترک میان دو دانشگاه محقق شد

معرفی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دسترسی به سایت انگلیسی دانشگاه در وب‌سایت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه

پیرو همکاری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سلیمانیه عراق، صفحه‌ای به معرفی دانشگاه در وب‌سایت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه اختصاص یافت و امکان دسترسی به سایت انگلیسی دانشگاه از طریق لینک مستقیم فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل و مسئول شاخه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه عراق با اعلام این خبر گفت: در راستای ایجاد و توسعه ارتباطات علمی و آکادمیک با اقلیم کردستان عراق و به ویژه دانشگاه سلیمانیه از سه سال پیش اقدامات زیادی انجام شده تا اینکه در آبان ماه 95 دو دانشگاه توافقنامه همکاری‌های مشترک را به امضاء رساندند.
وی تصریح کرد: طی این توافقنامه مقرر شد طرفین در زمینه‌هایی چون پذیرش دانشجو، آموزش اعضای هیأت‌علمی دانشگاه سلیمانیه، برگزاری کنگره‌ها و کارگاه‌ها، راه‌اندازی رشته مقاطع مورد نیاز دانشگاه مذکور و مهم تر از همه تأسیس دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه با یکدیگر همکاری کنند.
دکتر هادیان افزود: با امضاء توافقنامه مذکور، رئیس دانشگاه سلیمانیه و وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی اقلیم کردستان از رئیس، معاون بین‌الملل و هیأتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت افتتاح دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه دعوت به عمل آوردند.
مسئول شاخه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه عراق با اشاره به اینکه پس از افتتاح این دفتر جلسات متعددی با حضور دکتر جعفریان و دکتر عرب خردمند با طرف عراقی برگزار شد، اظهار داشت: با انجام نیازسنجی‌هایی که به دنبال برگزاری این جلسات صورت گرفت، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه متشکل از پنج کالج پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و بهداشت به عنوان هدف اصلی همکاری‌های مشترک تعیین شدند.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه همچنین طی دیدارهای مشترک با روسای کالج‌های پزشکی و پرستاری درخواست‌هایی از سوی آن‌ها مطرح شد، گفت: به‌روزرسانی کوریکولوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه و راه‌اندازی رشته مامایی در این دانشگاه از جمله مهم‌ترین درخواست‌های ارائه شده است.
وی افزود: ایجاد رشته مامایی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه با توجه به فعال نبودن این رشته در کل عراق و تجربیات قابل‌قبول دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه‌هایی چون جلوگیری از مرگ‌ومیر نوزادان و زایمان طبیعی مادران رویدادی مهم و ارزنده به شمار می‌آید.
دکتر هادیان ادامه داد: در همین راستا هیأت دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه طی سفر به سلیمانیه از کالج پرستاری این دانشگاه، امکانات آموزشی و درمانی و ساختارها و تجهیزات موجود بازدید کردند و در دیدار با جمعی از متخصصان زنان و زایمان این کشور به نتایج خوبی دست یافتند.
مسئول شاخه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه عراق با اشاره به سفر سه روزه هیأت کالج پرستاری دانشگاه سلیمانیه به ایران و بازدید از دانشکده پرستاری، بیمارستان‌های بهارلو، محب یاس و مرکز طبی کودکان، تصریح کرد: در نشست نهایی سازی تعاملات مشترک، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری‌های لازم برای راه‌اندازی رشته پرستاری در این دانشگاه را انجام دهد ضمن اینکه همکاری در زمینه آموزش و پژوهش دانشجویان مقطع دکترای تخصصی رشته پرستاری دانشگاه سلیمانیه نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین بهره‌مندی از منابع دیجیتال دانشگاه چون ژورنال‌ها و کتاب‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه مدت جهت اعضاء هیأت‌علمی در حوزه‌های پرستاری و مامایی و همچنین برپایی کارگاه‌های اپیدمیولوژی، روش تحقیق و Scientific Writing نیز مورد توافق قرار گرفت.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه در ادامه به جدیدترین توافقات انجام شده میان دو دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در تعامل با رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه موضوع اختصاص صفحه‌ای به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران در وب‌سایت این دانشکده و امکان دسترسی به وب‌سایت انگلیسی دانشگاه از طریق لینک مستقیم مطرح شد.
دکتر هادیان افزود: پیشنهاد مذکور پس از طرح در شورای دانشگاه سلیمانیه خوشبختانه موافقت مسئولان این دانشگاه را به دست آورد و چندی پیش نیز با ارسال اطلاعات از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران محقق شد.
مسئول شاخه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه عراق این رویداد را گامی بزرگ در همکاری دو دانشگاه و حاکی از افق وسیع تعاملات آتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با این راهکار متقاضیان اقلیم کردستان عراق فرصت آشنایی بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی تهران را داشته باشند.
خبرنگار: مهناز وحیدی

جهت مشاهده وب سایت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه اینجا کلیک کنید.

جهت مشاهده صفحه دانشگاه در وب سایت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه اینجا کلیک کنید.

 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی