محتوای خبری معاونت بین الملل

دکتر خردمند در هفتاد و نهمین نشست شورای بورس دانشگاه خبر داد

موافقت با 150 درخواست فرصت مطالعاتی و مأموریت داخل و خارج از کشور در طول چهار سال

هفتاد و نهمین نشست شورای بورس دانشگاه با ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های فرصت های مطالعاتی، بورسها و مأموریت‌های آموزشی و کنگره‌های بین‌المللی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 4 اسفند در ستاد مرکزی برپا شد، در آغاز، دکتر عرب خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اینکه طی این نشست پمفلتهای مربوط به برنامه‌های آموزشی دانشگاه که دانشجوی خارجی جذب می‌کنند، در اختیار روسای دانشکده‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این برنامه‌ها مربوط به دوره‌های Degree Base و Certificate Base دانشگاه است که پذیرش دانشجویان خارجی در سال 2016 میلادی براساس آن‌ها صورت گرفته است.
دکتر عرب خردمند از روسای دانشکده‌ها خواست در ارتباط با گروه‌های آموزشی نسبت به بازبینی برنامه‌های آموزشی برای سال 2017 اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی رشته‌های پذیرنده دانشجویان خارجی در وب‌سایت انگلیسی دانشگاه برای متقاضیان بین‌المللی قابل‌دسترس است، گفت: آن‌ها باید اطمینان داشته باشند که این رشته مقاطع در دانشکده‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، ارائه می‌شود.
معاون بین‌الملل دانشگاه در ادامه بر اهمیت دوره‌های منتهی به گواهی (Certificate Base) تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به استقبال کشورهای اروپایی از این دوره‌ها، به نظر می‌رسد کمک شایان توجهی به شناخته شدن دانشگاه در عرصه بین‌المللی خواهد کرد.
در ادامه، دو درخواست دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور، سه درخواست مأموریت آموزشی خارج از کشور و تمدید آن، دو درخواست مأموریت داخل کشور اعضای هیأت‌علمی و غیر هیأت‌علمی و یک درخواست سفر برنامه‌ریزی‌شده خارج از کشور مطرح شد.
اعضای شورای بورس دانشگاه پس از انجام بررسی‌های لازم با 8 درخواست موافقت کردند.
در بخش پایانی این نشست، معاون بین‌الملل دانشگاه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های فرصت مطالعاتی، بورسها و مأموریت‌های آموزشی و کنگره‌های بین‌المللی ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال 92 تاکنون با نزدیک به 150 درخواست فرصت مطالعاتی، مأموریت خارج و داخل کشور و تمدید بورس تحصیلی موافقت شده است.
دکتر عرب خردمند ادامه داد: از این تعداد 16 نفر در سال 92، 9 نفر در سال 93 و مجموعاً 11 نفر در سال‌های 94 و 95 اعزام شده‌اند و 13 نفر نیز در مرحله اخذ ویزا هستند.
وی همچنین گزارشی از وضعیت شرکت اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در کنگره‌های بین‌المللی ارائه کرد و بیان داشت: طی سال جاری 102 نفر درخواست شرکت در کنگره‌های بین‌المللی را ارائه و  59 نفر از آن‌ها اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: این در حالی است که طی سال 95 امکان دسترسی کارشناسان معاونت بین‌الملل دانشکده‌ها به فرمهای کنگره‌های بین‌المللی اساتید جهت بررسی سریع تر و حذف مدارک دستی فراهم شد.
وی با بیان اینکه به دنبال مصوبه شورای مدیران معاونت بین‌الملل از این پس ابلاغ شرکت در همایش‌های خارج از کشور قبل از سفر به شرکت‌کنندگان تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد پیش از سفر هزینه ثبت نام با ارائه بلیط و ویزا به شرکت کنندگان تحویل داده شود و آنها نیز متعهد می شوند پس از بازگشت رسید ثبت نام را به حسابداری معاونت بین الملل ارائه دهند.
توضیح این که در این نشست، دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه، دکتر عرب خردمند، دکتر جلیلی و دکتر حلب چی، معاونان بین‌الملل، آموزشی و دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، روسای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پیراپزشکی، علوم تغذیه و رژیم شناسی، پرستاری و مامایی، فناوری‌های نوین پزشکی و انصاری پور سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل حضور داشتند.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی