محتوای خبری معاونت بین الملل

دانشجویان شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل در آزمون جامع علوم پایه پزشکی خوش درخشیدند

موفقیت دانشجویان خارجی دانشگاه در کلان منطقه 10 آمایشی

دو دانشجوی بین‌الملل شعبه کیش پردیس بین‌الملل دانشگاه در آزمون جامع علوم پایه پزشکی در جمع 10 نفر نخست کلان منطقه 10 آمایشی قرار گرفتند.

دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل در گفتگو با روابط عمومی معاونت بین‌الملل با اعلام این خبر گفت: آزمون جامع علوم پایه پزشکی عمومی پنجشنبه 14 شهریور 98 در شعبه جزیره کیش هم‌زمان با سایر حوزه‌های آزمونی سراسر کشور برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار دانشجو در قالب منطقه 10 آمایشی به آزمون علوم پایه شهریور سال جاری راه یافتند، اظهار داشت: از مجموع شرکت‌کنندگان 44 دانشجو از شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل بودند.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: در میان 10 نفر اول کلان منطقه 10 آمایشی، هفت دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که نام سارا فرهت از کشور لبنان با نمره 149 و رتبه چهارم و نیلوفر مجید از کشور هند با نمره 142 و رتبه هشتم، نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.
دکتر ضیایی افزود: براین اساس 20 درصد دانشجویان برتر این کلان منطقه از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه برای نخستین بار دانشجویان خارجی شعبه کیش با تلاشهای خود به چنین موفقیتی دست یافته‌اند، گفت: این دستاورد افتخاری برای مجموعه مدیریتی دانشگاه به شمار می‌آید چرا که شیوه ارزشیابی پذیرش بین الملل که براساس مستندات ارائه شده توسط دانشجو انجام می شود، توانسته جایگزین مناسبی برای آزمون استاندارد کنکور باشد که در سیستم پذیرش دانشجوی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه با دیدگاه ضعیف بودن دانشجویانی که به شیوه آزمون نظری پذیرش می شود، مغایر است.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل اضافه کرد: دو دانشجوی برتر شعبه کیش پردیس بین‌الملل در آزمون جامع علوم پایه پزشکی، به دلیل نمره مناسب ورود به دانشگاه و معدل ترم‌های گذشته تاکنون امکان استفاده از بورس 50 درصد دانشگاه را نیز به دست آورده‌اند.
دکتر ضیایی در پایان با تأکید بر اینکه بیش از 140 دانشجوی پزشکی عمومی از پانزده کشور هم‌اکنون در شعبه کیش پردیس بین‌الملل مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: دانشجویان شرکت‌کننده در این آزمون نخستین گروه از دانشجویان خارجی بودند که دوره علوم پایه خود را در جزیره کیش به اتمام رسانده‌اند.
توضیح اینکه کلان منطقه 10 آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، شاهد، بقیة‌الله الاعظم(عج)، ارتش، علوم بهزیستی و توانبخشی، تربیت مدرس، مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، سازمان انتقال خون و انستیتو پاستور است.

خبر: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی