محتوای خبری معاونت بین الملل

با معرفی کانون ابن‌سینا

نخستین گردهمایی دانشجویان برتر بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

نخستین گردهمایی دانشجویان برتر بین‌الملل دانشگاه به عنوان اعضای کانون ابن‌سینا، با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این گردهمایی که چهارشنبه 7 آبان 99 در سالن حکیم ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی_فرهنگی دانشگاه، دکتر محمدحسین نیکنام، رئیس کانون ابن‌سینا، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر روح‌الله نوریان، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر آرمان زرگران، مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در آغاز ضمن تبریک به دانشجویان برتر بین‌المللی که در کانون ابن‌سینا پذیرفته شده‌اند، تقارن برگزاری این مراسم با هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، پیامبر رحمت و مهربانی را به فال نیک گرفت.
وی تصریح کرد: در طول تاریخ، پیامبران همواره مأموریت داشته‌اند که بشریت را به سوی نور و پاکی و دوری از تاریکی‌ها و آلودگی‌ها هدایت کنند، همانطور که فعالان عرصه پزشکی نیز در تلاش هستند انسان‌ها را از آلودگی‌های روحی و جسمی رهایی بخشند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل افزود: شواهد تاریخی نشان می‌دهد که پزشکان، علاوه بر برخورداری از دانش علمی، از موقعیت معنوی و اخلاقی بالایی برخوردار بوده‌اند و به همین علت، آن‌ها الگوی ارزشمندی برای بشریت محسوب شده‌اند که همواره آن‌ها را به سمت راستی، صداقت و اخلاقیات هدایت کرده‌اند.
وی سپس به تشریح فرآیند انتخاب دانشجویان برتر بین‌الملل برای عضویت در کانون ابن‌سینا پرداخت و گفت: دانشجویان برتر آزمون جامع علوم پایه یا آزمون جامع پیش‌کارورزی (Pre-Internship) و آزمون ارتقا، حافظان قرآن کریم، مدال‌آوران ورزشی، دانشجویان فعال فرهنگی و قرآنی، محققان و نویسندگان برتر مقالات، در این انتخاب در اولویت بوده‌اند ضمن اینکه معدل سالانه دانشجویان و کسب عنوان در جشنواره‌های دانشجویی چون ابن‌سینا و سیمرغ نیز به عنوان دیگر معیارها مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر متوسلی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های لازم 88 دانشجوی برتر بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی معرفی شدند، اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، 40 دانشجو از این تعداد در ایران بودند که پس از انجام مصاحبه حضوری نهایتاً 33 نفر برگزیده شدند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل با بیان اینکه امروز فرصتی است که در کنار دانشجویان برتر، یادآور شویم، که پیشرفت و پویایی روز افزون دانشگاه در علم و محیط‌های دانشگاهی، به دستان شما محقق خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در طول سالیان متمادی فعالیت خود از جایگاهی شایسته در میان مراکز علمی و تحقیقاتی بین‌المللی برخوردار بوده که این موفقیت نتیجه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دانشجویان گذشته بوده است، کسانی که امروز در عرصه علوم پزشکی ایران و جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.
سپس دکتر نیکنام، رئیس کانون ابن‌سینا نیز از تلاش حدود دو ساله برای تشکیل کانون ابن‌سینا خبر داد و بیان داشت: بسیار خرسندم که ایده شکل‌گیری کانونی، برای دانشجویان برتر بین‌المللی دانشگاه، عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه فرصت مصاحبه و طرح ایده کانون ابن‌سینا با تک‌تک دانشجویان برتر فراهم شد و از آنجا که هریک از دانشجویان حاضر برترین‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی در میان دانشجویان بین‌المللی هستند، مطمئنم تلاش‌های آن‌ها برای تداوم بهترین بودن، راه پیشرفت و ارتقاء را برای همه باز خواهد کرد.
دکتر نیکنام با تأکید بر اینکه کانون ابن‌سینا به دانشجویان بین‌الملل تعلق دارد، و توسط خود آن‌ها اداره می‌شود، افزود: ما مسئولان نیز گردهم آمده‌ایم تا ضمن حمایت از دانشجویان برای رسیدن به اهداف، راه را برایشان هموارتر کنیم.
وی بر لزوم تشکیل کمیته‌هایی در زیرمجموعه کانون ابن‌سینا تأکید کرد، و گفت: این کمیته‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون ورزشی، هنری، مذهبی، فرهنگی و تحقیقاتی فعالیت کنند.
رئیس کانون ابن‌سینا همچنین از دانشجویان خواست، پیشنهادات خود در خصوص عناوین و زمینه‌های فعالیت کمیته‌ها را بیان کنند، و تصریح کرد: هریک از این کمیته‌ها نماینده‌ای خواهد داشت که اعضای کمیته اجرایی کانون ابن‌سینا را تشکیل می‌دهند، و طی جلسات ماهانه بر روی موضوعات مختلف تمرکز کرده و به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.
دکتر آرمان زرگران، مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز با بیان اینکه همه ما ورای ملیت‌های متفاوت و تعلقات دینی و مذهبی عضو جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم، اظهار داشت: به عنوان یکی از اساتید دانشگاه افتخار می‌کنم که عضو چنین جامعه‌ای هستم و به شما برای حضور در این دانشگاه و عضویت در کانون ابن‌سینا تبریک می‌گویم.
وی دوران دانشجویی را بهترین فرصت برای ارتقاء دانشجویان در زمینه‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و حتی فرهنگی و ورزشی دانست و گفت: بی‌شک زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوید از توانایی‌هایی کسب شده در زندگی و حتی کار خود استفاده خواهید کرد، پس از شرایط و فرصت ایجاد شده به بهترین نحو ممکن بهره ببرید.
دکتر زرگران با اشاره به اینکه عضویت در کانون ابن‌سینا امکان ارتقاء و پیشرفت را برای دانشجویان برتر بین‌المللی به وجود می‌آورد، بیان داشت: این کانون، متعلق به شما دانشجویان است پس تلاش کنید توانمندی‌های خود را تقویت کنید. معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز تمامی تلاش خود را برای حمایت از شما و هموار کردن مسیر پیش رو به کار می‌گیرد.
دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز صحبت‌های خود را با یادی از مرحوم پروفسور علیرضا یلدا به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و برجسته‌ترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر علمی و اخلاقی آغاز کرد و گفت: ایشان بیش از 85 سال عمر پربرکت و حدود 60 سال عمر کاری خود به عنوان پزشک و استاد دانشگاه را در یک جمله خلاصه کرده‌اند و آن خوشحال بودن است و لازمه خوشحال بودن را مهربانی دانسته‌اند.
وی خطاب به دانشجویان برتر بین‌الملل دانشگاه از آن‌ها خواست با الهام از این سخن مرحوم پروفسور یلدا و در مسیر پیش روی کانون ابن‌سینا، به خود و دیگر دانشجویان کمک کنند تا آموزش و پژوهش در بهترین سطح ممکن اتفاق افتد و موجب پیشرفت بیش از پیش دانشگاه شود.
معاون بین‌الملل دانشگاه مهم‌ترین عامل موفقیت در آینده تحصیلی و کاری دانشجویان را تعیین هدف دانست و گفت: انتخاب اعضای کانون ابن‌سینا از میان تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان بین‌المللی گواه سخت‌کوشی و استعداد شما دانشجویان است پس اکنون وقت آن رسیده که هدف خود را در بالاترین سطح ممکن تعیین و برای دستیابی به آن بکوشید.
دکتر کردی همچنین از دانشجویان حاضر خواست مهارت‌های کلیدی چون مدیریت زمان، روابط عمومی و قدرت بیان خود را تقویت کنند و افزود: بی‌شک بهترین روش برای یادگیری تمرین کردن است و مطمئن باشید با ارتقاء این مهارت‌ها، آینده تحصیلی و کاری موفق‌تری خواهید داشت.
پس از آن زینت عبدالرحمان و آرون فوما از دانشجویان بین‌المللی حاضر به شعرخوانی و ارائه سخنرانی با موضوع ولادت حضرت ختمی‌مرتبت (ص) و جایگاه رسول‌الله در مسیحیت پرداختند.
همچنین دانشجویان حاضر دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح و کمیته‌های فرهنگی و مذهبی، ورزشی و قهرمانی، علمی و پژوهشی، توانمندسازی و آشنایی با تجاری‌سازی و صنعت، توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه را به عنوان بال‌های اجرایی کانون ابن‌سینا پیشنهاد کردند.
در پایان به قید قرعه هفت نفر از دانشجویان به عنوان اعضای کمیته اجرایی کانون ابن‌سینا انتخاب شدند و مقرر شد که هر سه ماه یکبار اعضاء این کمیته تغییر کنند.
همچنین قرار شد در چهارشنبه اول هر ماه جلسه‌ای مشترک میان اعضای کانون ابن سینا و کمیته اجرایی با مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شود تا دیدگاه‌ها و پیشنهادات مطرح شده طی این نشست پیگیری و دیگر مسائل مربوط به دانشجویان نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *