محتوای خبری معاونت بین الملل

با حضور دکتر جعفریان

نشست ارائه گزارش خودارزیابی در اعتباربخشی واحدهای ستادی و دانشکده های زیرمجموعه دانشگاه برگزار شد

نشست ارائه گزارش خودارزیابی در اعتباربخشی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بین‌الملل، توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع و ریاست برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه 17 بهمن در ستاد مرکزی برپا شد، دکتر عرب خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه گفت: طی یک سال اخیر واحدهای ستادی موظف بودند گزارش خودارزیابی خود را ارائه دهند.
دکتر عرب خردمند با اشاره به اینکه همچنین این واحدها باید بر روی طرح‌های بهبود برای شاخص‌هایی که عملیاتی نشده‌اند، کار می‌کردند، اظهار داشت: این در حالی است که آن‌ها باید مستندات قابل قبولی نیز برای شاخص‌هایی که عملیاتی می‌کنند، ارائه می‌دادند.
وی خاطرنشان کرد: اعضای حاضر در ادامه ضمن تشریح گزارش‌های خودارزیابی واحدهای خود باید در مورد زمان حضور ارزیابان ASIC جهت اعتباربخشی مجدد در دانشگاه علوم پزشکی تهران تصمیم‌گیری کنند.
در ادامه، معاونان و مدیران حاضر گزارش خود ارزیابی در اعتباربخشی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بین‌الملل، توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع و ریاست (واحدهای ستادی و معاونت‌های مرتبط در دانشکده‌ها) را ارائه کردند.
دکتر جعفریان در جمع‌بندی این نشست، ضمن مثبت ارزیابی کردن گزارش‌های ارائه شده، خواستار اولویت بندی شاخص هایی شد که در واحدهای مختلف معاونت های ستادی عملیاتی نمی شوند و در ادامه تاکید کرد تا رویکرد برنامه ریزی برای اجرایی شدن این شاخص ها در دستور کار قرار گیرد.
رئیس دانشگاه تصریح کرد: اجرایی شدن شاخص‌های اعتباربخشی در دانشکده‌ها با توجه به نزدیک شدن به زمان اعتباربخشی مجدد نیز باید مورد تأکید قرار گیرد.
وی با اشاره به مقوله مستنداتی که قرار است به ارزیابان ASIC ارائه شود، بر ترجمه حداقل یک نمونه از هر گروه از مستندات تأکید کرد.
دکتر جعفریان همچنین از معاونت‌ها خواست چک لیست‌های مربوط به اعتباربخشی مجدد را که از طرف ASIC ارسال شده است، از معاونت بین‌الملل دریافت و نسبت به ارائه مستندات قابل قبول اقدام کنند.
در پایان مقرر شد بازه زمانی 31 اردیبهشت ماه تا 10 خرداد 96 به موسسه  ASIC جهت اعتباربخشی مجدد توسط ارزیابان اعلام شود.
گفتنی است اعتباربخشی مجدد مشابه فرآیندی است که در سال 92 منجر به اعطای گواهی اعتباربخشی بین‌المللی به دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. طی این فرآیند، ارزیابان با گروه‌هایی از اساتید، کارکنان، دانشجویان مصاحبه می‌کنند و در برخی کلاسهای درسی و جلسات مدیریتی حضور می‌یابند.
توضیح این که دکتر امینی، مشاور عالی رئیس دانشگاه، دکتر عرب خردمند معاون بین الملل، دکتر یونسیان معاون تحقیقات و فناوری، دکتر جلیلی معاون آموزشی، دکتر حلب چی معاون دانشجویی، دکتر زراعتی، مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه، دکتر نکوفر مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل، دکتر میرزازاده، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه، دکتر صابری نمین، دکتر گندمکار و دکتر امانلو نمایندگان معاونت های پژوهشی، آموزشی و معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، آزادی، کارشناس بین‌الملل معاونت بین‌الملل و تعدادی از کارشناسان واحدهای ستادی در این نشست حضور داشتند.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی