محتوای خبری معاونت بین الملل

نشست بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و Karolinska سوئد برگزار شد

نشست بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک با دانشگاه Karolinska سوئد با حضور دکتر صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در ابتدای نشست روز چهارشنبه 6 دی 96، دکتر محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز، دکتر نیک فر، سرپرست امور تحقیقات و فناوری دانشگاه، صیادی و علاءالدینی کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل به همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های معتبر خارجی و اهمیت گسترش این سطح از تعاملات اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری با دانشگاه Karolinska سوئد موضوعی است که پیرامون اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین برگزاری گردهمایی اساتید صاحب‌نظر در شهریور ماه سال آینده در جزیره کیش، مطرح شده است.
دکتر نکوفر افزود: تاکنون جلساتی در خصوص همکاری‌های تحقیقاتی با دانشگاه Karolinska سوئد، دانشگاه سلطان قابوس عمان و دانشگاه قطر برگزار شده است که در پی آن پروفسور گونار، استاد دانشگاه Karolinska، پروپوزالی را جهت آغاز همکاری‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرده است.
در ادامه، بحث و بررسی در خصوص پروپوزال مذکور که شامل پنج حوزه تحقیقاتی است، انجام و حاضران علاقه‌مندی و آمادگی خود را جهت پیگیری و پیشبرد این پروژه اعلام کردند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با بیان اینکه آغاز این همکاری زیرساخت‌های ارتباطات پژوهشی در عرصه بین‌المللی را فراهم می‌کند، گفت: حوزه‌های مطرح شده توسط دانشگاه Karolinska از مباحث روز و پراهمیت پزشکی است.
دکتر صحرائیان از آمادگی دانشگاه برای حرکت در این مسیر و کسب نتیجه مطلوب اعلام و پیشنهاد دعوت از کشورهای شمال آفریقا جهت همکاری در پروژه مذکور را مطرح کرد.
در پایان، مقرر شد هر کدام از حوزه‌های تحقیقاتی شامل T cell based Immunotherapy of cancer  به سرپرستی دکتر رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی،Selective apheresis of patients with Immune mediated disease  به سرپرستی دکتر واحدی، نماینده پژوهشگاه گوارش و کبد دانشگاه، T cell activating therapy for HIV به سرپرستی دکتر محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز، A novel treatment of gestational diabetes به سرپرستی دکتر محمودی، معاون بین‌الملل دانشکده تغذیه، A novel design of protein-drug conjugates به سرپرستی جناب دکتر دیناروند، رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری پیگیری و انجام شود.
توضیح اینکه محققان در حوزه‌های ذکر شده می‌توانند با هریک از حوزه‌های یاد شده ارتباط برقرار کرده و اعلام همکاری کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با علاءالدینی، کارشناس مدیریت روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی  به شماره 88912091 داخلی 119 تماس حاصل کنند.
تهیه خبر: ملیحه علاءالدینی
تنظیم: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی