محتوای خبری معاونت بین الملل

با تأکید بر گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ایتالیا

نشست مشترک مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و دبیر اول سفارت ایتالیا در ایران برگزار شد

نشست مشترک دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و دکتر Gianpaolo Martina، دبیر اول سفارت ایتالیا در ایران با تأکید بر گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه و مراکز علمی ایتالیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل در این نشست که چهارشنبه 21 آبان 99 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر محمد جزایری، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی ایتالیا، دکتر نسیم چینی‌فروش، دبیر اتاق همکاری علمی ایران و سوئیس و دکتر عبدالرحیم حزینی، عضو اتاق فکر میز همکاری‌های علمی ایتالیا نیز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه ضمن خوشامدگویی به دبیر اول سفارت ایتالیا در ایران، به معرفی دانشگاه و پیشینه آن پرداخت و سپس توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشکده‌ها، پردیس بین‌الملل و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه ارائه کرد.
وی با اشاره به خدمات 16 بیمارستان آموزشی دانشگاه با 5 هزار تخت بیمارستانی به مراجعه‌کنندگان و بیماران در شهر تهران، اظهار داشت: حدود 3 میلیون بیمار در جنوب تهران از خدمات این مراکز درمانی استفاده می‌کنند.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه ضمن تشریح موقعیت علمی و تحقیقاتی دانشگاه در سطح ایران و جهان، افزود: تعداد مقالات مشترک اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با محققان بین‌المللی در پنج سال گذشته قابل توجه بوده است.
دکتر نکوفر جایگاه این مجموعه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی را تشریح کرد و گفت: 35 درصد داروهای کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید می‌شود.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه همکاری‌ها و تعاملات علمی دانشگاه با کشورهای مختلف در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: در مسیر دستیابی به اهداف بین‌الملل، نسبت به پذیرش دانشجویان خارجی اقدام شده و هم‌اکنون نزدیک به 800 دانشجو از 45 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دکتر نکوفر با اشاره به سوابق ارتباطات آموزشی و پژوهشی دانشگاه با مراکز علمی ایتالیا در پنج سال اخیر به ویژه امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه کمرینو، تصریح کرد: آماده گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی این کشور هستیم.
سپس دکتر جزایری، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی ایتالیا نیز فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط این میز همکاری را تشریح و بر توسعه ارتباطات و تعاملات با دانشگاه‌های ایتالیا در سطوح علوم پایه و بالینی تأکید کرد.
وی از سفارت ایتالیا در ایران خواست بستر معرفی میز ایتالیا را به مؤسسات علمی و تحقیقاتی این کشور فراهم کرده و در مسیر ایجاد فرصت‌های همکاری و تسهیل ارتباطات، با دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری کند.
دکتر جزایری با اشاره به اینکه ایران و ایتالیا به شدت تحت تأثیر همه‌گیری کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در سطح جهان قرار گرفته‌اند، افزود: تجارب کسب شده در این مسیر فرصت بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک خواهد بود.
دکتر حزینی، عضو اتاق فکر میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی ایتالیا نیز بر ضرورت تنظیم برنامه عملیاتی برای همکاری‌های مشترک تأکید و پیشنهاد اعلام فراخوان در سطح دانشگاه به منظور توسعه تعاملات با دانشگاه‌های ایتالیا را مطرح کرد.
دکتر چینی‌فروش، دبیر اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس نیز از هرگونه ارتباطات دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی ایتالیا استقبال کرد.
در ادامه، دکتر Gianpaolo Martina نیز با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری این نشست، بر اهمیت دو جانبه بودن همکاری‌های آموزشی و پژوهشی ایتالیا تأکید کرد.
وی از آمادگی سفارت ایتالیا در ایران برای تسهیل این همکاری‌ها خبر داد و پیشنهاد اختصاصی کردن نوع همکاری‌ها در فیلدهای تخصصی، تهیه نقشه راه و ارائه پروپوزال همکاری از طرف دانشگاه را مطرح کرد.
دبیر اول سفارت ایتالیا در ایران تأکید کرد: این همکاری‌ها باید گام ‌به‌ گام و مرحله به مرحله  پیش برود تا مطمئن شویم که تمامی مراحل اجرایی می‌شود.
در پایان با ابراز خرسندی طرفین برای توسعه تعاملات، مقرر شد میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی ایتالیا طی سه هفته آینده، پروپوزال همکاری جامعی را تهیه تا در نشست بعدی با دبیر اول سفارت ایتالیا در ایران ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *