محتوای خبری معاونت بین الملل

نشست همفکری برپایی سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی برگزار شد

نشست همفکری برپایی سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 23 فروردین برپا شد، در آغاز، دکتر نکوفر مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این سمینار پرداخت و گفت: با توجه به حضور مهمانان خارجی در این گردهمایی، تاکنون با همراهی وزارت امور خارجه فعالیت‌های مثبتی برای صدور ویزای آن‌ها انجام شده است.
مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی، رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل ادامه داد: همچنین چکیده مقاله‌های ارسالی از سوی سخنرانان نیز توسط کمیته علمی سمینار بازبینی و مقرر شد در صورت لزوم اصلاحاتی در آن‌ها انجام شود.
وی افزود: از تمامی معاونان و کارشناسان بین‌الملل دانشکده‌ها جهت شرکت و همراهی در این رویداد بین‌المللی که فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات است، دعوت به عمل آمده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه نیز با اشاره به اینکه کارت شرکت‌کنندگان در سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی باید به نام آن‌ها صادر و در روز برگزاری در اختیارشان قرار گیرد، اظهار داشت: همچنین باید فرصت ثبت‌نام در محل برگزاری سمینار برای کسانی که به هر علت این امکان را به دست نیاوردند نیز فراهم شود.
دکتر عرب خردمند بر ارتباط مجدد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در راستای حضور در این سمینار تأکید کرد و از مشارکت وزارت امور خارجه در کنار وزارت بهداشت و دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلا در سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی خبر داد.
وی همچنین طراحی پرسشنامه جهت نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پس از برگزاری سمینار مذکور را نیز موضوعی حائز اهمیت دانست.
در ادامه، حاضران در خصوص برنامه‌های مراسم افتتاحیه و اختتامیه، ترتیب، چینش و زمان‌بندی سخنرانی‌ها در پنلهای مختلف سمینار به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و مقرر شد گواهی شرکت در این سمینار در آیین اختتامیه به سخنرانان اهدا شود.
شایان ذکر است سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی به زبان انگلیسی و با محوریت تبادلات دانشگاهی  9 و 10 اردیبهشت 96 در سه پنل تبادل در حوزه نوآوری (Mobility/Innovation)، تبادل در حوزه پژوهش (Mobility/Research) و تبادل در حوزه آموزش (Mobility/Education) و دو میزگرد اعتباربخشی و رتبه‌بندی برگزار خواهد شد.
اهدای ردای فارغ‌التحصیلی پروفسور چارلز اوبرلینگ، از اساتید شناخته‌شده فرانسوی و نخستین رئیس دانشکده پزشکی توسط یکی از اقوام وی به دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیگر برنامه‌های جانبی سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی است.
توضیح این که دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بین‌الملل و جمعی از کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی در این نشست حضور داشتند.
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی