محتوای خبری معاونت بین الملل

با مرور مسیر فرآیندهای فرصت مطالعاتی و مأموریت‌های آموزشی داخل و خارج از کشور

هشتاد و دومین جلسه شورای بورس دانشگاه برگزار شد

هشتاد و دومین جلسه شورای بورس دانشگاه با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر کردی، سرپرست معاونت بین‌الملل برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جلسه  روز چهارشنبه 8 آذر 96 دکتر سهراب پور، دکتر صحراییان و دکتر حلب چی، معاونان آموزشی، تحقیقات و فناوری و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده‌های دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پیراپزشکی، توانبخشی، طب سنتی، مجازی، فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی و انصاری پور سرپرست مدیریت بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل  نیز حضور داشتند.
دکتر کردی، سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه در آغاز به برگزاری نشست شورای بورس دانشگاه برای سومین بار در سال 96 اشاره کرد و به مرور مسیر فرآیندهای قابل طرح در شورای بورس دانشگاه پرداخت.
وی این فرآیندها را شامل دوره‌های فرصت مطالعاتی خارج از کشور و مأموریت آموزشی داخل و خارج از کشور دانست و تصریح کرد: تمامی درخواست‌های مربوط به شرکت در این دوره‌ها پس از تکمیل فرم و مستندات قید شده در سایت gsia.tums.ac.ir/dsem، ابتدا در شورای بورس دانشکده‌ها و شورای مراکز تحقیقاتی مطرح می‌شود و سپس برای طرح در شورای بورس دانشگاه با امضاء ریاست دانشکده‌ها و برای مراکز با موافقت معاونت تحقیقات و فناوری به معاونت بین‌الملل دانشگاه ارسال خواهد شد.
سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: استفاده‌کنندگان از دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعضای هیأت‌علمی، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در دوره‌های منتهی به اخذ مدرک دانشگاهی نیستند و حداقل استفاده از این دوره 3 و حداکثر 12 ماه است.
دکتر کردی افزود: شرکت‌کنندگان در دوره فرصت مطالعاتی از مزیت حقوق و کمک‌هزینه دوره بهره‌مند می‌شوند اما در مأموریت آموزشی تنها امکان دریافت حقوق وجود دارد.
در ادامه، یک مورد سفر برنامه‌ریزی‌شده مرکز تحقیقات سرطان، چهار درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور و تمدید آن، 10 درخواست بورس کوتاه مدت خارج از کشور و 11 درخواست مأموریت آموزشی داخل و خارج از کشور مطرح شد.
اعضای شورای بورس دانشگاه پس از انجام بررسی‌های لازم با تمام درخواست‌های مطرح شده موافقت کردند.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی