محتوای خبری معاونت بین الملل

با رویکرد همکارهای آموزشی و پژوهشی

هیأت دانشکده داروسازی از دانشگاه‌ها و مراکز فعال حوزه داروسازی عمان بازدید کردند

دکتر شریف‌زاده، رئیس دانشکده داروسازی و هیأت همراه با سفر به کشور عمان از دانشگاه‌ها و مراکز فعال در حوزه داروسازی این کشور بازدید کردند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در این سفر که 13 تا 15 آذر انجام شد، دکتر سادات ابراهیمی، رئیس دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل و دکتر ادهمی، معاون بین‌الملل این دانشکده، دکتر شریف‌زاده را همراهی کردند.
نخستین بازدید این گروه از انستیتو آموزش داروسازی که زیر نظر وزارت بهداشت عمان فعالیت می‌کند، انجام شد.
همچنین طی دیدار با سفیر ایران در عمان، طرفین به ارائه نقطه نظراتی در خصوص موقعیت ویژه این کشور از نظر فعالیت‌های آموزشی- پژوهشی و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.
هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با دکتر احمد بن خلفان، رئیس دانشگاه نیزوی (University of Nizwa) دیدار و در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری‌های آتی با یکدیگر گفتگو کردند.
سپس بازدید از دانشکده داروسازی این دانشگاه و آزمایشگاه‌ها و امکانات تحقیقاتی آن در دستور کار این هیأت قرار گرفت.
در ادامه، رئیس دانشکده داروسازی و هیأت همراه با دکتر سالم خمیس، رئیس دانشگاه جامعه الوطنية ملاقات و ضمن تبادل‌نظر در خصوص زمینه‌های تعاملات مشترک از امکانات آموزشی این مجموعه دیدن کردند.
در تمامی دیدارهای انجام شده امکانات، توانمندی‌ها و فرصت‌های دانشکده داروسازی دانشگاه توسط دکتر ادهمی، معاون بین‌الملل این دانشکده معرفی شد.
همچنین با توجه به نیازمندیهای مجموعه‌های مورد بازدید، پیشنهاداتی چون برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت کاربردی در رشته‌های مورد نیاز، برپایی کارگاه‌ های آموزشی در خصوص علوم با تکنولوژی بالا مانند نانوتکنولوژی دارویی، بررسی امکان برقراری دوره مشترک دکتری داروسازی با دانشگاه ‌های عمانی، تبادل اساتید داروسازی به خصوص از ایران به عمان و اجرای پروژه ‌های مشترک پژوهشی از طرف هیأت دانشگاه ارائه شد.
تهیه گزارش: مریم مرادی
تنظیم خبر: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی