محتوای خبری معاونت بین الملل

28 و 29 آبان 99

پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت‌سازی و آموزش در سلامت جهانی آغاز می‌شود

پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت‌سازی و آموزش در سلامت جهانی (INPACT) با محوریت دانشکده بهداشت دانشگاه، موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مشارکت دانشگاه‌های ماستریخت هلند، هایدلبرگ آلمان و تمپره فنلاند آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دکتر امیرحسین تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت و مدیر پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت‌سازی و آموزش در سلامت جهانی، با اعلام این خبر گفت: نشست آغاز به کار رسمی پروژه در ایران چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 آبان 99 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و به صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همراهی موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مشارکت دانشگاه‌های ماستریخت هلند، هایدلبرگ آلمان و تمپره فنلاند، کنسرسیومی را تشکیل و موفق به اخذ گرنتی از اتحادیه اروپا شده‌اند، اظهار داشت: این گرنت برای مدت سه سال به پروژه مذکور در راستای ظرفیت‌سازی (Capacity Building) اختصاص یافته است.
معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت از آغاز به همکاری این گروه برای اجرای پروژه مذکور از چند ماه پیش خبر داد و بیان داشت: طراحی مقطع کارشناسی ارشد رشته سلامت جهانی (Global Health) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مسائل مناطق شمال آفریقا، غرب آسیا و مدیترانه شرقی یکی از برنامه‌های اصلی این پروژه خواهد بود.
دکتر تکیان با بیان اینکه اهمیت سلامت جهانی به عنوان یکی از توانمندی‌های اصلی برای توسعه پایدار جوامع، پس از همه‌گیری کرونا در جهان برای همه روشن شده است، گفت: در کل منطقه مدیترانه شرقی و دانشگاه‌های آن یک دوره رسمی سلامت جهانی وجود ندارد بنابراین طراحی و راه‌اندازی این رشته مقطع در دانشکده بهداشت با همکاری جمع قابل‌توجهی از دانشمندان ایرانی و بین‌المللی می‌تواند این شکاف را پر کند.
وی افزود: همچنین بخشی از بودجه پروژه به راه‌اندازی مرکز تعالی آموزش سلامت جهانی (Center of Excellence for Global Health Education) در دانشکده بهداشت اختصاص خواهد یافت.
مدیر پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت‌سازی و آموزش در سلامت جهانی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز تسهیل ارتباطات علمی میان دانشمندان ایران و جهان و اجرای برنامه‌های آموزشی خواهد بود.
دکتر تکیان به حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه، معاونان بین‌الملل، آموزشی و پژوهشی دانشگاه، روسای دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم و جمعی از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی در نشست آغاز به کار پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت‌سازی و آموزش در سلامت جهانی اشاره کرد و افزود: پس از این مراسم جلسات تخصصی در مورد بسته‌های کاری پنج‌گانه طرح آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: در قالب این برنامه دو روزه مهمانانی از کشورها و دانشگاه‌های مختلف چون رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه آقاخان پاکستان، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، رئیس دپارتمان سلامت جهانی دانشگاه ملی تایلند، نماینده اتحادیه اروپا در امور گرنت‌ها و دانشمندانی از دانشگاه‌های اروپایی نیز به جمع ما ملحق خواهند شد.
معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت در پایان گفت: پروژه INPACT به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه اراسموس پلاس اتحادیه اروپا قرار بود در تهران و به شکل حضوری برگزار شود که شرایط پاندمی کرونا زمینه‌ساز اجرای آن به صورت مجازی شد.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *