محتوای خبری معاونت بین الملل

یازدهمین نشست مجمع جهانی سلامت با شرکت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به کار خود پایان داد

یازدهمین نشست مجمع جهانی سلامت به عنوان مهم‌ترین نشست سالانه سلامت جهانی و مجمع سالانه پیمان گروه هشت با شرکت نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، مجمع سالانه پیمان گروه هشت به علت شرایط همه‌گیری کرونا، چهارشنبه 30 مهرماه 99 با مشارکت 28 دانشگاه عضو و با میزبانی دانشگاه چریته برلین برگزار شد.
در این نشست که دکتر علی جعفریان، نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه و دکتر امیرحسین تکیان، دبیر اتاق همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های عضو پیمان گروه هشت، به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و نمایندگان دیگر نهادهای عضو پیمان گروه هشت حضور داشتند، عضویت مرکز سلامت جهانی دانشگاه آمریکایی بیروت و دانشگاه سازمان ملل متحد United Nation University به عنوان اعضای جدید مورد تصویب قرار گرفت.
تعداد اعضای پیمان گروه هشت، با برگزاری این نشست به 30 دانشگاه، موسسه آموزش عالی و فرهنگستان از پنج قاره جهان رسید.
همچنین در یازدهمین نشست مجمع جهانی سلامت که 4 تا 6 آبان ماه با مشارکت آزاد علاقه‌مندان برگزار شد، 300 سخنران شامل وزرا، روسای سازمان‌های بین‌المللی چون سازمان جهانی بهداشت، دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس‌جمهور آلمان، رئیس کمیسیون اروپا و بسیاری از صاحب‌نظران برجسته نظام سلامت از صد کشور دنیا، طی 50 پنل تخصصی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.
این سخنرانی‌ها در محورهای آمادگی برای پاندمی در عصر COVID-19، تقویت همکاری‌های جهانی و نقش سازمان جهانی بهداشت در مقابله با پاندمی ها، سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی برای آمادگی در دوران پاندمی، تسریع در برنامه عملیاتی جهانی SDG3 برای سلامتی و رفاه، پژوهش‌های کاربردی‌سازی: پیشرفت در نمایش نوآورانه و تغییرات آب و هوایی و سلامت: خطرات و پاسخ‌ها، انجام شد.
طی روز دوم این نشست و در پنل "پاسخ‌های ملی به کووید 19"، به ریاست و سخنرانی دکتر امیرحسین تکیان، استاد و مدیر گروه سلامت جهانی و سیاست‌گذاری عمومی دانشکده بهداشت، نمایندگانی از کشورهای آمریکا، هنگ‌کنگ، بریتانیا، تایوان و جمهوری اسلامی ایران و رئیس سابق سازمان جهانی بهداشت تجارب خود را درباره مبارزه با کووید 19 به اشتراک گذاشتند.
در پانل دیگری که در همین روز با عنوان "جراحی‌های ضروری در خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه" با حضور دکتر علی جعفریان، استاد و رئیس بخش جراحی هپاتوبیلیاری و پیوند کبد بیمارستان امام خمینی برگزار شد، تجربیات کشورهای منتخب شامل ایران، پاکستان، بریتانیا و فیجی در ارتباط با قطعنامه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر موارد ضروری جراحی و مراقبت تروما در مراقبت‌های بهداشتی اولیه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
توضیح اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها عضو منطقه مدیترانه شرقی و شمال آفریقا از سال 2016 در پیمان گروه هشت که زیرساخت آکادمیک مجمع جهانی سلامت است، حضور دارد و در سال 1398 نیز هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت را با شرکت بیش از 700 نفر از  ۴۸ کشور دنیا در جزیره کیش برگزار کرد.
 
 
 

 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *