محتوای خبری معاونت بین الملل

آیین تقدیر از دانشجویان نخبه علمی و فعالان فرهنگی شعبه کیش پردیس بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

آیین تقدیر از دانشجویان نخبه علمی و فعالان فرهنگی شعبه کیش پردیس بین‌الملل با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این مراسم که پنج‌شنبه 16 آبان 98 در تالار اجتماعات شعبه کیش پردیس بین‌الملل برپا شد، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و روسای دانشگاه‌های مستقر در این جزیره نیز حضور داشتند.
دکتر کردی به عنوان نخستین سخنران ضمن خوشامدگویی به حاضران، حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد در شعبه کیش پردیس بین‌الملل را نقطه عطفی در تعاملات آتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با این سازمان به ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست.
وی گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشی و دانشجویی شعبه کیش ارائه کرد و گفت: ما مفتخریم که تاکنون بیش از 140 دانشجو از 17 کشور جهان در پردیس کیش پذیرش شده‌اند و نخستین گروه از این دانشجویان نیز در مهرماه سال جاری پس از پشت سر گذاشتن دوره تحصیل خود در کیش به تهران منتقل شدند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره اینکه دو دانشجوی بین‌الملل شعبه کیش پردیس بین‌الملل دانشگاه طی آزمون جامع علوم پایه پزشکی در جمع 10 نفر نخست کلان منطقه 10 آمایشی قرار گرفتند، اظهار داشت: موفقیت این دانشجویان حاکی است که هریک از آن‌ها می‌توانند با ظرفیت‌های پنهان و آشکار خود در راستای تحقق اهداف دانشگاه نقش مؤثری ایفا کنند.
دکتر کردی با قدردانی از تلاش‌های فرماندهی ویژه انتظامی کیش و به ویژه رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت در تسهیل روند امور مربوط به ورود و خروج و نیز اقامت اتباع خارجی، از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش خواست بیش از پیش دانشگاه علوم پزشکی تهران را در راستای تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی خود یاری کنند.
سپس دکتر سعید پورعلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از تحصیل تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تلاش‌های معاونت بین‌الملل دانشگاه در راستای جذب و آموزش این دانشجویان تشکر کرد.
وی با اشاره به جایگاه علم و علم‌آموزی به ویژه در حوزه سلامت و نجات جان انسان‌ها، دانشجویان خارجی را سفیران فرهنگی و سیاسی ایران خواند و حضور آن‌ها در جزیره کیش را منشأ برکات فراوانی دانست.
دکتر پورعلی همچنین موفقیت دو دانشجوی نخبه شعبه کیش را به همه دانشجویان و مسئولان حوزه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک گفت و این موفقیت را نه فقط افتخاری برای جامعه دانشگاهی که افتخاری بزرگ برای جزیره کیش عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد تمامی امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی خود را به منظور ارتقای سطح روحیه دانشجویان در اختیار آنها قرار دهد.
در ادامه، با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس پردیس کیش دانشگاه شریف از سارا فرحات و نیلوفر مجید، نفرات برتر آزمون جامع علوم پایه پزشکی کشور، سات سرین و عبداللهی عبدالرحمان، دانشجویان برتر آموزشی در حال تحصیل کیش، احمد مزید، دانشجوی برگزیده رشته مناجات خوانی بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در مرحله انتخابی کشوری و کمیل جعفری و سید یحیی از فعالان فرهنگی شعبه کیش تقدیر به عمل آمد.
همچنین معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش به هر کدام از دانشجویان منتخب و برگزیده یک جلد دیوان حافظ نفیس هدیه کرد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با محوریت آشنایی مدعوین با فرهنگ و رسوم ملیت‌های حاضر در پردیس کیش توسط دانشجویان برپا شد که مورد استقبال مهمانان قرار گرفت.
همچنین پیش از آغاز این برنامه معاون بین‌الملل دانشگاه به همراه معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل  با دانشجویان خارجی شعبه کیش دیدار، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفته و در خصوص رفع موانع احتمالی و مشکلات مطرح شده تا جایی که در توان این معاونت باشد، قول مساعد دادند. 
تنظیم خبر: مهناز وحیدی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی