محتوای خبری معاونت بین الملل

ارائه گزارش پرداخت‌های ارزی قبل از اعزام به خارج از کشور اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان در شورای مدیران معاونت بین‌الملل

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با ارائه گزارش پرداخت‌های ارزی قبل از اعزام به خارج از کشور و بیان توضیحاتی در خصوص گزارش درخواستی از فعالیت‌های معاونت و پرديس بین‌الملل با محوريت بین‌المللی سازي آموزش علوم پزشكي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در آغاز این نشست که شنبه 21 بهمن برپا شد، انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های معاونت بین‌الملل گفت: طبق رئوس برنامه های چهار ساله‌ای که از قبل تدوین شده پرداخت تسهیلات فرصت‌های مطالعاتی، شرکت در کنگره‌ها و سفرهای برنامه‌ریزی‌شده طی سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: براساس دستورالعمل‌های موجود و مصوبه شورای بورس دانشگاه، مقرر شد نیمی از تسهیلات دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیأت‌علمی به صورت ریالی پیش از سفر به خارج از کشور پرداخت شود که البته در هفتاد و ششمین نشست شورای بورس دانشگاه پرداخت هزینه بلیط و بیمه افراد نیز به آن اضافه شد.
انصاری پور تصریح کرد: همچنین از سال 95 طی مکاتباتی با بانک مرکزی، موفق شدیم پرداخت ارزی را جایگزین پرداخت ریالی کنیم.
سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل با اشاره به اینکه در حوزه کنگره‌های خارج از کشور که اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان امکان شرکت در آن‌ها را دارند نیز نیمی از کمک‌هزینه پیش از سفر پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تسهیلاتی نیز برای دانشجویان دکترای تخصصی و دستیاران که دوره‌ای شش ماهه را در خارج از کشور بگذرانند تعریف شده که البته با پرداخت هزینه بلیط و بیمه‌شان همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این رویکردها منجر به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان دوره فرصت مطالعاتی، کنگره‌های خارج از کشور و دوره شش ماهه دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی طی سال جاری شده است.
در ادامه، حاضران دیدگاه‌های خود را در این باره مطرح کردند و مقرر شد ضمن بازنگری در دستورالعمل‌های مربوط به دوره‌های مذکور، روان‌سازی شرایط برای افزایش مشارکت متقاضیان در دستور کار قرار گیرد.
سپس مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل با بیان اینکه معاونت آموزشی وزارت بهداشت درخواست آماده سازی گزارشی متناسب با بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را مطرح کرده است، گفت: مطابق با بسته بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی، معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز باید گزارش خود را ارائه کند.
دکتر همتی از معاونان و مدیران پردیس و معاونت بین‌الملل خواست هر چه زودتر نسبت به تهیه گزارش واحدهای خود اقدام کنند.
وی همچنین به ارسال برنامه‌های عملیاتی مشترک دانشگاه‌ها در 14 حوزه توسط وزارت بهداشت نیز اشاره کرد و بیان داشت: طبق این برنامه هر حوزه مکلف است گزارش فعالیت‌های خود را طبق برنامه عملیاتی وزارتخانه آماده کند.
مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل افزود: با توجه به فهرست اعلام شده و فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت بین‌الملل دانشگاه به نظر می‌رسد امکان ارائه برنامه‌های جایگزین به عنوان برنامه‌های بین‌الملل مشترک برای سایر دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.
دکتر همتی در پایان درخواست ارائه پیشنهادات واحدهای زیرمجموعه در همین راستا را مطرح کرد.
بخش پایانی این نشست به توضیحاتی در خصوص همکاری با رایزن علمی عراق در ایران اختصاص یافت و معاون بین‌الملل دانشگاه در این باره گفت: با توجه به نیاز این کشور به آموزش نیروهای متخصص رشته‌های مختلف توانبخشی، قول مساعد برای همکاری‌های لازم داده شد.
توضیح اینکه دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر حسن‌زاده، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر جعفریان، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر اسمعیل زاده، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر همتی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل و انصاری پور، سرپرست مدیریت بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل در این نشست حضور داشتند.
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی