محتوای خبری معاونت بین الملل

بازدید معاونان بین‌الملل و درمان دانشگاه از دانشگاه‌ها و مراکز درمانی سلیمانیه با تأکید بر توسعه ارتباطات علمی و گردشگری سلامت

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل و دکتر مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه به منظور بررسی ارتباطات دانشگاهی و گسترش تعاملات در زمینه درمان و گردشگری سلامت به اقلیم کردستان عراق سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این سفر که شنبه و یکشنبه 4 و 5 خرداد 98 انجام شد، دکتر نوروزی، دبیر اتاق همکاری‌های علمی ایران و عراق نیز معاونان بین‌الملل و درمان دانشگاه را همراهی کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه در توضیح رویدادهای این سفر گفت: هیأت دانشگاه با حضور در استان سلیمانیه عراق از دانشگاه خصوصی کومار بازدید و در نشستی مشترک با دکتر صلاح، رئیس این دانشگاه شرکت کردند.
دکتر کردی با اشاره به اینکه دانشگاه کومار دارای دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی و درصدد راه‌اندازی دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و مامایی است، اظهار داشت: پذیرش در دو رشته نخست آغاز شده و طی جلسه‌ای مشترک درخواست آن‌ها مبنی بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر برنامه‌های آموزشی مطرح شد.
وی تصریح کرد: همچنین دکتر صلاح از هیأت دانشگاه خواست در راستای تدریس و گذراندن بخشی از دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه کومار در دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری‌های لازم انجام شود.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه مقرر شد کمیته‌ای از نمایندگان دانشکده‌های دانشگاه کومار تشکیل و با روسای دانشکده‌های مربوطه ما تعامل کنند، گفت: در این ارتباطات مباحث مورد نظر دانشگاه مذکور چون نظارت بر برنامه‌های آموزشی، بهره‌مندی از حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارتقاء اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه و گذراندن بخشی از دوره تحصیلی دانشجویان آن‌ها در دانشگاه طرح و پیگیری خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ملاقات هیأت دانشگاه و رئیس و قائم‌مقام دانشکده پزشکی دانشگاه سلیمانیه، گفت: مقوله جذب مشترک دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیوتراپی و پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد Medical Education و فلوشیپ کودکان دانشگاه سلیمانیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح و توافقاتی صورت گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از سه بیمارستان استان سلیمانیه، تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها در زمینه درمان و گردشگری سلامت در جلسه‌ای با مسئولان این بیمارستان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر کردی همچنین از طرح موضوع راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران طبق تفاهم نامه با دانشگاه سلیمانیه در دیدار با مسئولان این بیمارستان‌ها و مقامات اقلیم کردستان عراق خبر داد و بیان داشت: توافقات اولیه در خصوص تأمین فضای مورد نیاز، تجهیزات و پرداخت هزینه‌های ساخت‌وساز توسط آن‌ها و تأمین نیروی انسانی، اعضای هیأت علمی، طرح درس و آموزش‌های مورد نظر از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.
وی با اشاره به فعالیت دفتر دانشگاه در دانشگاه سلیمانیه عراق، تصریح کرد: مقرر شد یکی از کارمندان دانشگاه سلیمانیه که مسلط به زبان انگلیسی است در این دفتر مستقر شود تا در آینده نزدیک با بازدید از دانشگاه علوم پزشکی تهران و آشنایی با مقوله‌هایی چون جذب دانشجوی بین‌المللی و فعالیت‌های علمی مشترک، اهداف مورد نظر را در این مجموعه پیگیری و اجرا کند.
دکتر رضایی، معاون درمان دانشگاه نیز سفر به اقلیم کردستان عراق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ملاقات‌های خوبی با شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و مقامات ارشد اقلیم صورت گرفت که توانمندی‌های دانشگاه برای پاسخگویی به نیازهای علمی و درمانی این منطقه مطرح و با استقبال مواجه شد.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه در سلیمانیه نیازمند ایجاد مراکز درمانی آموزش بالینی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی خود را برای همکاری در راستای تحقق مقوله آموزش بالینی شعبه بین‌الملل اعلام کرد.
دکتر رضایی تصریح کرد: با تکیه بر ویژگی‌هایی چون نزدیکی فرهنگی و تاریخی ایران و منطقه اقلیم کردستان، کیفیت بالای خدمات درمانی کشورمان و قیمت تمام‌شده مناسب این خدمات نسبت به رقبا، صحبت‌هایی در خصوص توسعه ارتباطات درمانی و گردشگری سلامت با شخصیت‌های دانشگاهی و مقامات این منطقه انجام شد که امیدواریم به نتایج مثبت برای طرفین بیانجامد.
خبرنگار: مهناز وحیدی




مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی