محتوای خبری معاونت بین الملل

تصویب دستورالعمل میزهای همکاری بین‌المللی دانشگاه با مراکز علمی و آموزش عالی کشورها در شورای مدیران معاونت بین‌الملل

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با نهایی شدن دستورالعمل میزهای همکاری بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مراکز علمی و آموزش عالی کشورها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در ابتدای این نشست که شنبه 26 آبان در سالن شورای این معاونت برپا شد، موضوع برگزاری ششمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه و برنامه‌ریزی برای برپایی هر چه بهتر این مراسم مطرح شد.
اعضای شورای مدیران معاونت نیز در این باره به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و پیشنهاداتی چون برگزاری این جشن در قالب یک روز مشخص در اسفندماه طبق سال‌های گذشته، اختصاص غرفه به مدیریت‌های معاونت بین‌الملل در کنار غرفه‌های دانشجویان بین‌المللی، دانشکده‌های زیرمجموعه، پردیس و کالج بین‌الملل دانشگاه، تعریف هفته بین‌الملل و اختصاص روزهایی به آموزش و پژوهش و برگزاری آیین قدردانی از فعالان حوزه بین‌الملل دانشگاه را ارائه کردند.
در نهایت مقرر شد کمیته‌ای جهت برپایی جشن روز بین‌الملل دانشگاه تشکیل و در خصوص برنامه‌های مختلف و نحوه اجرای آن‌ها تصمیم‌گیری کند.
سپس دستورالعمل میزهای همکاری بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مراکز علمی و آموزش عالی کشورها مطرح شد و دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل در این باره گفت: در راستای اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه و به منظور هدفمندسازی، سازمان‌دهی و گسترش روابط سازنده و مؤثر بین‌الملل با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بین‌المللی، معاونت بین‌الملل دانشگاه اقدام به تشکیل میزهای همکاری اختصاصی برای کشورهای مورد نظر و تشکیل اتاق‌های همکاری علمی کرده است.
وی تصریح کرد: دستورالعملی با هدف برنامه‌ریزی، تشریح فعالیت‌ها و هموارسازی زمینه‌ همکاری‌های بین‌المللی با توجه به شرایط و فرصت‌های موجود مرتبط با کشورهای هدف تدوین شده که نخستین بار اوایل ماه جاری در نشست با معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها و مسئولان میز کشورها و اتاق‌های همکاری‌های مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر نکوفر با بیان اینکه طی جلسه مذکور نکاتی توسط حاضران مطرح شد که پس از اتفاق‌نظر با معاون بین‌الملل دانشگاه اصلاحات لازم صورت گرفت، اظهار داشت: بندی با مضمون تشکیل جلسه‌ای سالیانه با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه، مدیر روابط بین‌الملل، مسئول میز مربوطه و اعضای اتاق فکر با هدف تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های هر کشور و منطقه به دستورالعمل مذکور اضافه شد.
مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل افزود: بر این اساس شیوه‌نامه اجرایی خاص هر کشور طی اولین نشست، بحث و تصویب می‌شود و با امضای معاون بین‌الملل و مسئول میز به تمام افراد ذی‌ربط ارسال خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین حدود 10 پیشنهاد نیز جهت انجام تغییرات جزیی در دستورالعمل ارائه شده بود که توسط کارشناسان مربوطه لحاظ شد.
دکتر نکوفر به ارائه توضیحاتی در خصوص مباحث مالی مربوط به میز کشورها و اتاق‌های همکاری، فضای تعریف شده برای آن‌ها و روند تبدیل میز به اتاق‌ همکاری پرداخت و یادآور شد: مکاتباتی با معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با رویکرد تعیین مسئولان میزهای سایر کشورها انجام شده و هم‌اکنون فهرستی از اعضای هیأت‌علمی علاقه‌مند به همکاری در اختیار این مدیریت قرار دارد.
این نشست با بیان دیدگاه‌های حاضران و تصویب دستورالعمل مذکور به کار خود پایان داد.
توضیح اینکه دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر عباسی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر ضیایی، دکتر اسمعیل زاده و دکتر متوسلی، معاونان آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل، دکتر حاجی فرج تبریزی، سرپرست مدیریت توانمندسازی بین‌المللی نیروی انسانی، دکتر آل سعیدی، مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل، انصاری پور، کارشناس مسئول روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و رسول‌زاده، مسئول حراست معاونت بین‌الملل در این نشست حضور داشتند.

خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی