محتوای خبری معاونت بین الملل

تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و Macquarie استرالیا منعقد شد

نشست مشترک معاونت بین‌الملل و هیأت دانشگاه Macquarie استرالیا به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های بین‌المللی میان دو دانشگاه انجامید.

گالری عکس 1

گالری عکس 2

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست شنبه 10 بهمن با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، مدیران معاونت بین‌الملل، معاونان پردیس بین‌الملل، اساتیدی از دانشکده فناوری های نوین پزشکی، دکتر Paul Schreier، مدیر اجرایی دانشگاه Macquarie، دکتر Ren Yi، مدیر آموزش تحقیقات بین‌المللی، پروفسور Gilles Guillemin و پروفسور Phil Taylor، اساتید علوم اعصاب و علوم زیستی، Michele Robinson، دستیار مدیر روابط بین‌الملل و Ala Altaani، مدیر خاورمیانه دانشگاه Macquarie برگزار شد.
در ابتدا، دکتر عرب خردمند به معرفی اجمالی دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران که بیش از 80 سال پیش با تأسیس دانشکده پزشکی آغاز به کار کرد، قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی ایران محسوب می‌شود.
وی افزود: این دانشگاه متشکل از 12 دانشکده، 16 بیمارستان آموزشی، 44 کتابخانه و سه شبکه بهداشت و درمان است.
معاون بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: جمعیت قابل‌توجهی از مردم از خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران بهره‌مند می‌شوند.
دکتر عرب خردمند همچنین به فعالیت 90 مرکز تحقیقاتی، 15 قطب علمی، شش موسسه تحقیقاتی و پنج مرکز رشد و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اشاره کرد و تعداد اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دانشگاه را به ترتیب یک هزار و 650 و بیش از 15 هزار نفر تخمین زد.
وی همچنین توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه ارائه کرد و بیان داشت: تاکنون 384 دانشجوی خارجی از 29 کشور به شیوه پذیرش آزاد و در سطوح و رشته مقاطع متنوع جذب شده‌اند.
دکتر عرب خردمند یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تهران گسترش همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر خارجی را طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از مأموریت‌های خود پیگیری کرده است.
دکتر Paul Schreier نیز به بخشی از فعالیت‌های دانشگاه Macquarie اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سال 1964 تأسیس شده و هم اکنون جزء 10 دانشگاه برتر استرالیا است.
وی افزود: Macquarie در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز جزء 40 دانشگاه برتر قرار دارد و در حال حاضر از وجود نزدیک به 3 هزار عضو هیأت‌علمی و کارشناس حرفه‌ای بهره می‌برد.
دکتر  Paul Schreier با بیان اینکه دانشگاه Macquarie به لحاظ International Outlook  از جایگاه مناسبی در دنیا برخوردار است، گفت: نزدیک به 50 درصد دانشجویان این دانشگاه، بین‌المللی هستند.
وی همچنین از فعالیت پنج دانشکده در این دانشگاه خبر داد و در خصوص همکاری دانشگاه Macquarie با بخش صنعت به ارائه توضیحاتی پرداخت.
دکتر Ren Yi، مدیر آموزش تحقیقات بین‌المللی دانشگاه Macquarie نیز در قالب اسلایدهایی فعالیت‌های پژوهشی چهار کشور ایران، چین، استرالیا و آمریکا را با یکدیگر مقایسه کرد.
در بخش پایانی این نشست تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌هایی چون تبادل اساتید و دانشجویان، اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به امضاء دکتر عرب خردمند و دکتر  Paul Schreier رسید.
گفتنی هیأت دانشگاه Macquarie  استرالیا پس از این دیدار از آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه و مرکز قلب تهران بازدید کردند./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی