محتوای خبری معاونت بین الملل

تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین اجلاس کشوری معاونین و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته

دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین اجلاس کشوری معاونین و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های وابسته مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در این اجلاس که روز چهارشنبه 23 اسفند 96 به میزبانی مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت با اهداء لوح تقدیر به دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، از دانشگاه علوم پزشکی تهران به واسطه توسعه زیرساخت‌های بین‌المللی سازی قدردانی کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه در خصوص حضور در این اجلاس گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، مشهد، اصفهان و شیراز فرصت سخنرانی پیرامون فعالیت‌های بین‌المللی خود را به دست آوردند.
دکتر کردی گفت: یکپارچه‌سازی بعد بین‌الملل در آموزش، پژوهش و خدمات با هدف بهبود و ارتقا آن‌ها، شناسایی فرهنگ ایرانی و اسلامی، تبیین مرجعیت علمی دانشگاه و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی به عنوان سرلوحه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در ششمین اجلاس کشوری معاونین و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشریح شد.
وی یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه علوم پزشکی تهران را کمک به ارتقاء بعد بین‌المللی دانشگاه‌های دیگر عنوان کرد و گفت: با این رویکرد توضیحاتی در خصوص بخشی از فعالیت‌ها و فرآیندهای بین‌الملل دانشگاه ارائه شد.
وی تصریح کرد: دانشگاه در مسیر جذب دانشجویان بین‌الملل که امروز از مرز 850 نفر گذشته است اقدامات مختلفی چون تهیه، چاپ و انتشار کتابچه‌های معرفی مقاطع مختلف تحصیلی، راه‌اندازی سیستم پذیرش آنلاین و انجام تبلیغات در وب‌سایت‌های معتبر را اجرایی کرده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه از بیان تجربیات کسب شده در مسیر پذیرش دانشجویان خارجی طی اجلاس مذکور خبر داد و گفت: این در حالی است که نمونه‌هایی از وب‌سایت‌های بین‌المللی که امکان عضویت در آن‌ها وجود دارد نیز معرفی شدند.
دکتر کردی افزود: همچنین معرفی روز بین‌الملل دانشگاه به عنوان فرصتی برای ارتباطات علمی و دانشگاهی با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف نیز مورد توجه قرار گرفت.
وی آشنایی با فعالیت‌های سایر دانشگاه‌ها در حوزه گردشگری سلامت را از نقاط قوت حضور در این گردهمایی عنوان کرد و گفت: معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز تمرکز بر این حوزه را با انتخاب مسئول بین‌المللی سازی معاونت درمان دانشگاه در دستور کار خود قرار داده است.
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای ارتقاء کارکنان درمانی دانشگاه به ویژه پرستاران با بهره‌گیری از بعد بین‌الملل با فعالیت در این بخش امکانپذیر خواهد بود.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی